به گزارش لنگرخبر به نقل فارس، با شروع فصل پاییز موج سوم در کشور آغاز و هروز به میزان افراد مبتلا شده به کرونا اضافه و به تبعه آن آمار مرگ و میر ناشی از این ویروس در حل افزایش بود.

به این منظور در اوایل آذرماه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا تصمیمات جدیدی را اتخاذ و بر اساس این مصوبات گرفته شده ورود و خروج خودروهای غیر بومی از شهرستان های قرمز، نارنجی به زرد ممنوع و خودروها در صورت ورود به شهرهای قرمز با جریمه یک میلیون تومانی و ورود به شهرشتان های نارنجی ۵۰۰ هزار تومان جریمه شده و این روند کماکان ادامه دارد است.

همین امر سبب شد تا بعد از گذشت یک الی دو ماه از آغاز این طرح تعداد افراد فوت شده بر اثر کووید۱۹ به زیر ۱۰۰ نفر رسیده و روند ابتلا در کشور در یک روند ثابت قرار گرفته است.

با کنترل نسبی کرونا در کشور مسؤولان وزارت بهداشت نسبت به عادی انگاری شرایط کرونایی در کشور هشدار داده و کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور را یک بسیار خطرناک به مانند یک سم مهلک دانستند.

به گفته مسوولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در این استان با کاهش ۱۵ درصدی مواجه شده که نتیجه آن افزایش تعداد تعداد شهرستان های نارنجی از سه به هفت بوده و روند ابتلا به کرونا در گیلان با افزایش مواجه شده بود.

مسوولان وزارت بهداشت و ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا کشور با مشاهده آثاری مبنی بر احتمال جدی شروع موج جدید ابتلا به کووید۱۹ در کشور به ویژه استان های شمالی ورود خودروها با پلاک غیر بومی به استان های گیلان، مازندران و گلستان را ممنوع و از روز ۱۸ بهمن ماموران پلیس راه در مبادی ورودی استان حضور و از ورود خودروهای غیر بومی به گیلان ممانعت به عمل می آید.

با هشدارهای متمادی مسوولان وزارت بهداشت و با جدی گرفتن شدن پروتکل های بهداشتی میزان افراد بستری شده در بیمارستان های گیلان کاهش یافته و به گفته معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ۲۴ ساعت گذشته تعداد افراد بستری شده در مراکز درمانی با کاهش ۱۷ نفری مواجه شده و در حال حاضر 438بیمار مبتلا به ویروس کووید19 در مراکز درمانی استان بستری هستند.

مسعود نوروزی می گوید در ۲۴ ساعت گذشته ۸۶ نفر بیمار جدید مبتلا به کرونا در گیلان شناسایی شده اند که این آمار گواه بر کاهش مبتلایان به کووید۱۹ نسبت به روز گذشته است.

اگرچه از امروز واکسیناسیون عمومی بیماری کرونا در سراسر کشور آغاز و به ۱۳۱ نفر از کادر درمانی گیلان این واکسن تزریق شده ولی این امر به هیج عنوان به معنای شکست این ویروس نبوده و مردم باید کماکان به رعایت پروتکل های بهداشتی اهتمام ورزند.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان