به گزارش لنگرخبر، صید ماهی در گیلان به دلیل وجود ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی یکی از شغل های اصلی مردم این خطه از کشور محسوب شده و طبق آمار هرساله چیزی در حدود چهار هزار صیاد در گیلان به شغل صیادی مشغول هستند.

بر اساس آمار شیلات گیلان صیدماهی در این استان به نسبت سال گذشته با کاهش نسبتاً کمی مواجه شده است، زیرا افزایش میزان صید سالیانه به مساعد بودن آب وهوا، گرمی دریا و همچنین کاهش روز های کولاکی بودن دریا بستگی دارد.

بنابر اعلام مسؤولان شیلات گیلان از نخستین روزهای شروع صید در این استان ۳۲ روز دریا کولاکی بوده و این امر در کنار عواملی دیگر مثل وجود دام های غیرمجاز برخی از صیادان نقش مهمی در کاهش نسبی صید ماهی استخوانی در دریای خزر داشته است.

به گفته معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گیلان از نخستین روز آغاز صیدماهی در این استان یک هزار و ۱۵ تن انواع ماهی استخوانی به ارزش ریالی ۸۰۸ میلیارد ریال در دریای خزر صیدشده است.

دریای خزر به دلیل وجود رودخانه سفیدرود و تخم ریزی مناسب در فصل تخم گذاری از ماهیان استخوانی بسیار خوبی برخوردار است، به طوری که اکبر ایلدرم می گوید ۵۹ درصد از ماهیان صیدشده در گیلان معادل ۵۹۸ تن ماهی کفال، ۳۷ درصد معادل ۳۷۳ تن ماهی سفید و همچنین ۱۱ تن معادل یک درصد ماهی کپور و سه درصد معادل ۳۳ تن از انواع دیگر ماهیان بوده است.

بر اساس آنچه معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات  گیلان اعلام کرده، سرانه صید هر شرکت تعاونی صید پره در استان  ۲۱ تن است که توسط ۱۲ هزار و ۷۱۵ بار  صورت گرفته است.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان