به گزارش لنگرخبر، حجت الاسلام مهدی نقوی در جمع فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود در تشریح ابعاد بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اظهار کرد: طبق نص صریح قرآن و کلام خدا مبعث انبیا دو هدف را دنبال می کرد، عبادت خدا و دوری از طاغوت که از همین اهداف می توانیم انسان ها را به دو دسته و گروه از هم جدا کنیم؛ دسته ای که زیر پرچم ولایت الله و دیگری زیر پرچم ولایت طاغوت هستند.



وی افزود: محور بعثت انبیا «انسان» است؛ زیرا انبیا نیز از جنس انسان و برای انسان ها مبعوث شده اند.



امام جمعه لنگرود ارکان ایمان را برشمرد و گفت: اینکه انسان با فکر، اندیشه و عقل خود به چیزی برسد و در همین راستا بتواند فعلی را بر اساس محبت خود انجام دهد را ایمان می نامند.



نقوی در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گفت: در ۴۰ سال دوم انقلاب، تبیین بیانیه می تواند جهت گیری بیانات رهبری را برای ما تسهیل کند، فهم از انقلاب، ریشه اساسی در دستیابی به جامعه آرمانی و بالاترین دستاورد انقلاب «خودباوری» بوده که در سال های اخیر مورد هجوم دشمنان انقلاب اسلامی قرارگرفته است.



وی با بیان اینکه در بیانات مقام معظم رهبری که گام دوم انقلاب متبلور شده، علم و پژوهش بر معنویت و اخلاق مقدم و هدف این تقدم، دستیابی به تمدن مستقل بوده و رسیدن به خودباوری در دستیابی به تولید علم و پژوهش امری لازم و ضروری است، گفت: آمارهای بین المللی در سال های اخیر، نشان دهنده شتاب رشد علمی کشور بوده که طبق آمار ۱۱ برابر رشد جهانی شده است و این امر نشان از برنامه ریزی صحیح انقلاب در مسیر توسعه دارد.



بیانیه گام دوم انقلاب یعنی «به میدان آمدن جوانان»



امام جمعه لنگرود بیان کرد: شناسایی انقلاب و ارزش های آن یکی از مهم ترین وظایف دانشجویان و استادان در تبیین هرچه بهتر بیانیه گام دوم بوده به طوری که فصل الخطاب رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، جوانان، نخبگان و دانشگاهیان بوده که این امر نشان دهنده بینش رهبری در برنامه ریزی برای انقلاب است.



نقوی با بیان اینکه رسیدن به آینده ای روشن، مطالبه گری بدون غرض ورزی، جناحی کاری و سیاسی بازی است، تصریح کرد: رسیدن به قله آمال و آرزوها در حکومت اسلامی طبق فرمایش مقام معظم رهبری، تشکیل دولت جوان حزب اللهی است که مانند دهه ۶۰ در انقلاب به صورت جهادی به انجام امور همت می گماشتند و راه حل تمام مشکلات کشور در داخل بوده و اتکا به نیروی خارجی برای ما هیچ سودی نخواهد داشت.



انتهای پیام/



 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان