به گزارش لنگرخبر، منوچهر مهدی پور در جلسه ستاد مدیریت پسماند که در سالن اجتماعات فرمانداری لنگرود برگزار شد،اظهار کرد: مدیریت پسماند یکی از مشکلات همه شهرداری ها است.

وی با بیان اینکه مدیریت پسماند باید از لحظه تولید در منازل با تفکیک زباله آغاز شود، افزود: مدیریت پسماند در توسعه پایدار نقش مهم و تاثیرگذاری دارد.

شهردار کومله با اشاره به نقش فرهنگ سازی لازم در بین مردم جهت کاهش زباله تصریح کرد:مدیریت پسماند به دنبال پیشرفت زندگی اجتماعی انسان ها و افزایش تعاملات با حفاظت از محیط زیست شکل گرفت و روز به روز نیز بر اهمیت آن افزوده می شود.

وی قسمت عمده مدیریت پسماند را مربوط به جمع آوری زباله های جامد شهری دانست و افزود: مهم ترین مسائل شهرها دفع و بازیافت پسماندها بوده که بر روی سیما و منظر شهرها تاثیرگذار است.

مهدی پور با قدردانی از شهردار لنگرود برای پیگیری احداث کارخانه کمپوست جهت مدیریت بهتر پسماند این شهرستان گفت: جمع آوری و مدیریت ۱۵۰ تا ۲۱۰ تن زباله در سطح شهرستان کار بسیار سختی است.

وی تفکیک زباله از مبدا را نیازمند برنامه ریزی و آموزش خواند و افزود: برای کاهش حجم زباله ها و مدیریت بهتر پسماند لازم است تا مردم با تفکیک زباله از مبدا و جدا کردن زباله ای خشک از تر با شهرداری ها همکاری داشته باشند.

گفتنی است به دلیل فعالیت مناسب در زمینه مدیریت پسماند، فرماندار لنگرود با اهدای لوح از شهردار کومله قدردانی کرده است.

انتهای پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان