مدیریتِ جهادی شهید از بهشت

۱۴۰۰/۰۱/۲۰ ۰۱:۴۱ چاپ کد خبر: 117213

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، شهادت واژه زیبایی است اما برای اهلش، برای آنان که دنیایشان را با همه زیبایی ها و آرزوهایش رها کرده اند و سیری آفاقی پیش گرفته اند تا هم نشینی با اولیای خدا و رهایی از دنیا با باری سبک از هرگونه تعلقی به این دنیای فانی را تجربه کنند و چقدر زیباست که هم سعادتمند باشی هم مسافری سبک بال به غایتی بی نظیر و چقدر زیباست که سعید باشی و مسافر و شهید ...

امروز پنج سال از شهادت شهید مسافر شهرمان می گذرد، شهیدی که به قول شهید عزیزمان حاج قاسم؛ برای شهید شدن شهید زیست و به زیباترین شکل به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

شهید سعید که جوانی دهه شصتی و دغدغه مند بود و در طول حیات کوتاهش به جز برای اسلام و انقلاب و حرکت های خودجوش فرهنگی فکر و ذکری نداشت و به همین دلیل هم او را آبروی محله می خواندند در اولین روز از نخستین ماه زمستانِ سال ۱۳۶۵ در تهران چشم به جهان گشود و در سال ۷۲ به روستای سادات محله از توابع شهرستان صومعه سرا نقل مکان کرد و سپس در محله باهنر رشت زندگی کرد.

گویا رابطه ای عمیق بین واژه شهید و شهادت وجود دارد، سعید در مدرسه شهید بیگلو تحصیل می کرد شاید بتوان گفت شهید میثم محمد بیگلو سعید را برگزیده بود، یا سعید خودش خواسته بود مثل بیگلو شود و راهش را حقیقتاً در زندگی اش ادامه دهد و در انتهای مسیر زندگی اش با شهید بیگلو قرار ملاقاتی گذاشته بود و چه قرار زیبایی در «بهشت» ...

سعید پاسداری را راهی برای رسیدن به اهداف ولایی اش می دانست و در سال ۱۳۸۶ به عضویت سپاه درآمد، چندی بعد و در سال ۱۳۹۴ تصمیم گرفت دینش را کامل کند و به ساده ترین شکل ازدواج کرد اما همان سال تمام تلاشش را برای دفاع از حرم انجام داد و در تاریخ ۱۸ بهمن سال ۱۳۹۴ وارد خاک سوریه شد.

ازآنجایی که گیلان، زادگاه فرماندهان و رزمندگان بسیاری همچون شهید قلی پور و شهید خوش سیرت و شهید بیگلو و استانی شهیدپرور و شهادت طلب است، سعیدِ مسافر در اوایل دهه نود برای دفاع از حریم اهل بیت (ع) به همراه دیگر رزمندگان گیلانی از تیپ عملیاتی میرزا کوچک خان سپاه قدس گیلان عازم سوریه شد.

گویا شهید بیگلو، رفیق شهیدِ سعید در این سفر یار و یاور مسافرِ عزیزمان بود و در کمتر از یک سال او را به نزد خود دعوت کرد و سعید، آبروی محله در ساعات نخستین سحرگاه ۱۴ فروردین ۱۳۹۵ به دست نیروهای تکفیری در سن ۲۹ سالگی به فیض شهادت رسید و آسمانی شد و این مدافع حرم پس از تشییع باشکوه توسط مردم ولایت مدار شهر رشت در حرم شهدای این شهر به خاک سپرده شد.

 

امسال پنجمین سالگرد این شهید بزرگوار است که به پیشنهاد خانواده محترم این شهید عزیز و با توجه به شرایط ویژه کرونایی که بر کشور و جهان حاکم است، سالگرد شهادت سعید برگزار نشد و برنامه ای جایگزین از سوی خانواده شهید تدارک دیده شد.

 

در این مراسم ویژه خادمان برگزاری مراسم شهید به مردمی که در خیابان ماسک نداشتند، ماسک های بهداشتی هدیه کردند و پنج هزار پک بهداشتی نیز به مردم هدیه شد، همچنین کارت های هدیه ۲۰۰ هزارتومانی به ارزش سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان توسط خانواده این شهید به مردم نیازمند اعطا شد تا این گونه هم یاد و خاطره شهید سعید زنده نگه داشته شود و هم حرکتی خودجوش و جهادی انجام شود، همان طور که دوستان شهید نیز معتقدند: «اگر سعید هم در این دوران کرونا در بین مردم بود در خط مقدم مبارزه با کرونا می ایستاد و جهادگرانه و مخلصانه به مردم شهرش خدمت می کرد، امیدواریم سعید از این اقدام ما در پنجمین سالگرد شهادتش راضی باشد.»

 

انتهای پیام/۸۴۰۰۷/س

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : جمهوری

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان