به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ارسلان زارع ظهر امروز در جلسه کارگروه مدیریت پسماند گیلان در سالن اجتماعات شهید انصاری با بیان اینکه مدیریت پسماند از منازل مردم باید انجام شود، اظهار کرد: فرهنگ جمع گرایی به جای فرهنگ فردگرایی در جامعه بایستی نهادینه شود زیرا تا زمانی که روحیه کار جمعی و گروهی از کودکی در جامعه و در فرهنگ مردم نهادینه نشود، به سطح قابل قبولی از توسعه یافتگی نخواهیم رسید.

وی با تأکید بر لزوم توجه اجرای طرح جامع آموزش و برگزاری جلسات منظم مدیریت پسماند گفت: اقدامات گزارش شده در جلسه امروز امیدوارکننده بود اما با توجه به اهمیت موضوع مدیریت پسماند در سال جاری، علاوه بر برگزاری انتخابات و کرونا، باید از فرصت فصل های بهار و تابستان در تسریع اجرای طرح ها بهره گیری شود.

استاندار گیلان با اشاره به اختصاص ۱۸۸ میلیارد تومان اعتبارات در طی سه سال گذشته افزود: با توجه به همراهی مطلوب دستگاه های نظارتی، انتظار می رود فرمانداران و شهرداران در تکمیل پروژه های در دست اجرا این حوزه با جدیت اهتمام داشته باشند تا بر اساس زمان بندی پیش بینی شده، عملیاتی شوند.

زارع لازمه آرامش در جامعه را ارائه خدمات اجتماعی مناسب از سوی مردم بیان کرد: باید خدمات مناسب و باکیفیت به مردم ارائه و تلاش شود تا محیط زیست، قابلیت و کیفیت بالاتری برای زندگی داشته باشد و تمامی مسئولان موظف اند وظایف محوله خود را به بهترین وجه انجام دهند.

وی با اشاره به اولویت های مدیریت پسماند در سال ۱۴۰۰ در گیلان گفت: تفکیک زباله از مبدأ، تکمیل پروژه های در دست اجرا، طرح مدیریت پسماند روستایی، آموزش نیروی انسانی، تجهیز ماشین آلات حمل زباله و دفن بهداشتی زباله ها در سال ۱۴۰۰ باید اولویت شهرداران و دهیاران بوده و به بهترین نحو اجرایی شود که این امر در ۳۱ روستای شهرستان رشت صورت گرفته است.

استاندار گیلان با ابراز خرسندی از افزایش ماشین آلات در حوزه مدریت پسماند در گیلان تصریح کرد: شهرداری ها و دهیاری ها باید با انجام مطالعات منطقه ای به سمت مدیریت اصولی پسماند و کاهش محل های دفن گام بردارند و از تعدد محل های دفن در سطح استان که باعث آسیب به محیط زیست است، جلوگیری شود.

زارع با اذعان به اینکه کشاورزی یکی از محورهای توسعه اقتصادی گیلان است، افزود: فرآوری و بازیافت پسماندهای کشاورزی نیز می تواند گام مؤثری در ایجاد درآمد و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی باشد که انتظار می رود فرمانداران با بررسی دقیق، از سرمایه گذاران متقاضی فعالیت در این حوزه حمایت کنند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷              

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : وزارت علوم

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان