به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت الله رضا رمضانی گیلانی امروز در مراسم معنوی و عبادی روز شانزدهم ماه مبارک رمضان با اشاره به اینکه امامان ما بهترین خصال و ویژگی ها را دارند و باید آن ها را الگو قرار بدهیم، اظهار کرد: شیعیان به اینکه پیرو امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) هستند، افتخار می کنند.

وی با بیان اینکه امام علی (ع) در طول حکومت خود توانستند عدل را به معنای واقعی در جامعه پیاده کنند، افزود: انسان می تواند نکات بسیاری را از دوران حکومت داری امیرالمؤمنین (ع) درس بگیرد و موردتوجه قرار دهد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرارسیدن ایام متعلق به شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) در ماه رمضان بیان کرد: امام علی (ع) مواردی را در خصوص کسانی که به مردم خدمت می کنند به عنوان مسؤولین جامعه بیان کرده اند.

رمضانی با اشاره به اینکه مسؤولین باید نگاه خدمتگزاری به افراد جامعه داشته باشند، گفت: این افراد باید مسؤولیت را به عنوان یک فرصت بدانند و برای دنیا و آخرت خود توشه جمع کنند.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با تأکید بر اینکه انسان باید از فرصت و نعمتی که خداوند به او می دهد، بهترین استفاده را داشته باشد، افزود: اصل خدمتگزاری یکی از اصول مهم برای مسؤولین جامعه است که باید به نحو احسن آن را انجام دهند.

وی با بیان اینکه امروز مسؤولین نظام، باید خدمتگزاری را به عنوان مهم ترین اصل در دوره مسؤولیت خود قرار دهند، تصریح کرد: گاهی فرصت چهارساله ای برای ریاست جمهوری، نمایندگی مجلس، وزارت، استانداری، شورای شهر و غیره داده می شود تا مسؤول برای امورات جامعه و رفاه مردمی فعالیت کند که باید قدر دانسته و مسؤولین باید بدانند که این فرصت ها کوتاه بوده و بعد از یک دوره چندساله، از آن ها گرفته می شود،

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه خطاب حضرت امیرالمؤمنین (ع) به جناب جابر را مورداشاره قرارداد و گفت: آنکه خداوند نعمت زیادی به او داده، مردم هم به او روی می آوردند و این توفیق الهی است، امام علی (ع) در جای دیگر می فرمایند: «اگر نعمت ها برای خدا استفاده شود، خداوند آن نعمات را برای فرد پایدار می کند و اگر از نعمات به درستی استفاده نشود، آن نعمت از بین رفته و نیست و نابود می شود».

رمضانی با اشاره به اینکه انسان اگر کاری برای دیگران انجام دهد و آن را بیان کند، ثواب کار خیر را از بین برده، افزود: سرعت بخشیدن در برآورده کردن خدمت و حاجت دیگران نیز مورد تأکید امیرالمؤمنین (ع) است.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه انسان نباید در کار خیر و رفع مشکلات مردم، منت بگذارد، گفت: مسؤول باید توجه داشته باشد و بداند که اگر مردم نبودند، آن مسؤول امروز در جایگاه فعلی خود قرار نداشت.

وی خوش زبانی و توجه به ارباب رجوع را ویژگی یک مسؤول در تراز انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: بزرگ شمردن کار خیر، اقدامی ناپسند است و ارزش و زیبایی کار را از بین می برد و خلف وعده در امور اجتماعی، خشم مردم و خدا را به دنبال دارد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در روایات آمده، انسانی که محل حاجت می شود باید به سه چیز توجه کند، تصریح کرد: نخست اینکه باید کاری را که انجام می دهد کوچک دانسته و منت نگذارد؛ دوم اینکه تلاش کند کار خود را بپوشاند و بداند که آن کار خودش آشکار می شود و سوم اینکه؛ انسان باید در انجام خدمت و برآورده کردن حاجت دیگران، سرعت بخشیده و عجله کند.

رمضانی با بیان اینکه جامعه امروز ما، نیازمند نهضت خدمت رسانی است، گفت: مسؤولین جامعه برای جلب و افزایش اعتماد مردمی، باید این نگاه را داشته باشند.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به اینکه هر چه حضور و اعتماد مردم نسبت به خدمتگزاران بیشتر شود، یک نوع امنیت اجتماعی و سیاسی به وجود می آید، بیان کرد: این امنیت در داخل و خارج کشور می تواند تأثیرگذار باشد و یک قدرت اجتماعی را به دنبال بیاورد.

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام در ملتی که نسبت به خدمتگزاران خود اعتماد دارند، نمی توانند نفوذ کنند، گفت: نحوه برخورد و وضع قوانین حمایتی برای مردم توسط قوای مجریه، مقننه و قضائیه، در ایجاد و تقویت این اعتماد تأثیرگذار است.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه زمانی که بهترین نوع خدمتگزاری صورت بگیرد، هیچ وقت دشمن توهم ورود و نفوذ به کشور را نمی کند، افزود: دستگاه قضا باید جلوی حق وحقوق تضییع شده مردم را بگیرد و برخورد با اختلاس گران، دزدان و کسانی که در خدمت به مردم کوتاه می کنند، باید به صورت جدی و محکم پیگیری شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه کسانی که متخلف هستند نباید در جامعه امنیت داشته باشند، گفت: امنیت برای کسانی است که به قانون کشور احترام می گذارند و به وظایف دینی و قانونی عمل می کنند.

رمضانی با اشاره به اینکه نظام اسلامی، مردمی دارد که در عرصه های مختلف و حساس، حضور خود را نشان داده اند، بیان کرد: خیانت کاران به امت و مردم شهیدپرور ایران اسلامی نباید امنیت داشته باشند و دستگاه قضا باید با آن ها برخورد کند و امروزه نیازمند اجرای درس ها و پیام های مولای متقیان علی (ع) در حوزه اجرایی و خدمت به مردم هستیم.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان