به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سیاوش غلامی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه جمعیت هلال احمر همواره در بحران های مختلف در کنار مردم بوده است،اظهار کرد: در هفته هلال احمر ۳۰ برنامه مختلف با شعار «یک قرن خدمات داوطلبانه مقایسه نشدنی» آغاز شده است.

وی با اشاره به اقدامات مؤثر جمعیت هلال احمر در ایام کرونا در راستای افزایش و توسعه پایگاه های این جمعیت در استان گیلان گفت: در طول ایام کرونا در حوزه امداد و نجات اقدامات مؤثری ازجمله افتتاح انبار امدادی در شفت، ورود امکانات و تجهیزات مختلف مثل سه دستگاه کامیونت و تعدادی قایق در اختیار برخی از شهرستان ها قرار گرفته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به تجهیز تلفن ماهواره ای ثریا، بیان کرد: تمام شهرستان ها به تلفن ماهواره ای ثریا مجهز شده که در شرایط بحران و حوادث که خطوط زمینی دچار نقص شوند، کمک کننده هستند.

غلامی از افتتاح سه پروژه هلال احمر با حضور رئیس جمعیت هلال احمر کشور خبر داد و افزود: دو پروژه مربوط به حوزه پایگاه در رودسر، سیاهکل و مناطق محروم و همچنین انبار امدادی در فومن مهم ترین پروژه های هلال احمر در گیلان است که توسط رئیس جمعیت هلال احمر افتتاح می شود .

وی با ابراز خرسندی از کسب رتبه نخست گیلان در حوزه امداد و نجات، تیم های واکنش سریع، تصریح کرد:گیلان جزو پنج استان حادثه خیز برتر کشور بوده و با توجه به جمعیت ساکن و شناور آن، نیازمند تجهیزات بیشتری هستند، ولی باوجود تمامی مشکلات تیم واکنش سریع گیلان رتبه نخست کشور را کسب کرده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره توزیع قابل توجه بسته های معیشتی در گیلان توسط جمعیت هلال احمر گفت: از آغاز روزهای شیوع کرونا در گیلان پنج میلیون بسته معیشتی در بین مناطق محروم اجرا توزیع شده است.

غلامی، یکی از نیازهای جامعه را ارائه خدمات درمانی مناسب به مردم دانست و بیان کرد: استفاده از پزشکان داوطلب و توجه به حوزه درمانی یکی از اهداف هلال احمر است و در همین راستا تیم های سلامت تشکیل و در بهمن ماه در سه شهر گیلان ویزیت های درمانی ارائه  و حتی برخی از بیماران، کار درمانی رایگان ازجمله عمل جراحی روی آنان انجام شده است.

وی با اشاره به ساخت ۴۲۵ خانه هلال در گیلان در سال ۹۹ افزود: بر اساس تصمیم دولت هرساله ساخت خانه های هلال در هر استان مصوب  بر همی اساس در سال گذشته ۴۲۵ احداث و به نسبت سال ۹۸  شاهد افزایش چشمگیر احداث خانه هلال بودیم .

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با تأکید بر لزوم توجه به ارائه برنامه های آموزشی به مسؤولان و مردم در خانه های هلال بیان کرد: در سال گذشته برای مسؤولان و دبیران خانه هلال برنامه های آموزشی و سه دوره، کمک های اولیه، اسکان اضطراری و احداث چادر اضطراری برگزارشده و این روند ادامه دار است.

غلامی، یکی از مهم ترین هدف در احداث خانه هلال را افزایش تا ب آوری جامعه دانست و تصریح کرد: برگزاری دوره های آموزشی برای مسؤولان، مردم و دبیران خانه هلال بسیار می تواند به افزایش تاب آوری جامعه کند زیرا انجام این کار سبب می شود مردم در شرایط سخت به ویژه مناطق روستایی به یکدیگر کمک کرده و در همین راستا در حوزه کمی حائز رتبه اول، کیفی و آموزش دوم شدند.

وی با قدردانی از زحمات خیرین در راستای پیشبرد اهداف هلال احمر در کشور گفت: گیلان نخستین استان کشور بوده که کلاس های آموزشی مختلفی را با حضور و کمک خیرین در سرتاسر استان برگزار کردیم که بسیار مثمر ثمر است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اذعان به حضور به موقع نیروهای امدادی در مناطق بحرانی و برف خیز گیلان در فصل زمستان افزود: در سال ۹۹ با توجه به احتمال وقوع برف سنگین، جمعیت هلال احمر در مسیرهای برف حضور مؤثر و به موقع داشته و برخی از مناطق را به لحاظ  امکانات تجهیز کردیم

غلامی، با تأکید به اینکه طرح ناظران سلامت به خوبی در گیلان و توسط جمعیت هلال احمر اجرایی شده است، خاطرنشان کرد: در ایام کرونا جوانان جمعیت هلال احمر اقدامات خوبی ازجمله تب سنجی، گند زدایی و ضدعفونی کردن معابر را انجام داده و در طرح ناظران سلامت که زیرمجموعه طرح غربالگری شهید سلیمانی بوده به خوبی و با همکاری سپاه قدس گیلان و دانشگاه علوم پزشکی انجام شده است.

وی اشاره ای به افزایش کانون های طلاب جمعیت هلال احمر در ایام کرونا کرد و افزود: یکی از بزرگ ترین چالش ها در دوران کرونا مسئله دفن اجساد و غسل دادن اموات بوده است و در همین راستا و کانون طلاب راه اندازی و تیم بندی شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان از راه اندازی طرح سحاب در جمعیت هلال احمر خبر داد و گفت: در طرح سحاب داوطلبان جمعیت هلال احمر در بین جامعه و مسیرهای مختلف استان حضور داشته و توصیه های کرونایی را به مردم ارائه می دهند.

غلامی همچنین با اشاره به چگونگی اجرای طرح کیان در گیلان افزود: در این طرح معضلات جوانان به خوبی بررسی و با استفاده از مشاوران مختلف به آنان مشاوره های لازم ارائه می شود.

وی با درخواست از مسؤولان در خصوص حل مشکلات داروخانه جمعیت هلال احمر گیلان، بیان کرد: داروخانه های جمعیت هلال احمر علیرغم مشکلات فراوان در ایام کرونا به طور شبانه روزی فعال بوده است و همچنین دو مرکز توان بخشی زیر نظر جمعیت هلال احمر در حال فعالیت هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان از اختصاص یک دستگاه چادر شامل تجهیزات دارویی در گیلان خبر داد و گفت: چادر اهداشده نیازمند تجهیزات بیشتر است لذا از مسؤولان بایستی با توجه به شرایط کرونایی، نسبت به تجهیز آن توجه بیشتری داشته باشند.

غلامی با تأکید کمک های بی شائبه جمعیت هلال احمر به افراد نیازمند در مواقع خاص بحرانی بیان کرد:امکانات و تجهیزاتی که توسط جمعیت هلال احمر و خیران جمع آوری شده در هنگام بیماری و بحران و به شکل رایگان در اختیار محرومان و اقشار آسیب پذیر قرار می گیرد.

انتهای پیام/۳۳۸۹

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان