به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سیاوش غلامی امروز در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه با بیان اینکه ۱۸ تا ۲۴ اردیبهشت هفته هلال احمر نام گذاری شده است، اظهار کرد: تجدید میثاق با آرمان های شهدا در سراسر استان و اجرای ۳۰ برنامه ازجمله مانورهای مجازی و در حوزه مدیریت بحران و طرح نیابت به منظور عیادت از سالمندان و جانبازان در طی این هفته اجرا شد.

وی با بیان اینکه ایران جزو ۱۰ کشور برتر حادثه خیز و گیلان جزو پنج استان برتر حادثه خیز است، گفت: جمعیت هلال احمر فقط در حوادث و بلایا در خدمت مردم نیست بلکه در حوادث مختلفی حتی دفاع مقدس نیز امدادگران در دفاع مقدس و هشت سال جنگ تحمیلی در کنار سایرین خدمت می کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با بیان اینکه هلال احمر گیلان ۱۸ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرد، افزود: ما خدمات خود را بر پایه قربه الی الله در نظر گرفتیم و ارگانی غیردولتی و عام المنفعه هستیم و شهید بابک نوری هریس نیز که افتخاری برای گیلان است از شهدای مدافع حرم گیلانی و از شهدای هلال احمر گیلان است.

غلامی با بیان اینکه در سال گذشته در حوزه امداد و نجات هلال احمر گیلان رتبه نخست کشوری را در سطح تیم های واکنش سریع به دست آورد، گفت: در سال گذشته ۴۲۵ خانه هلال در روستاها فعال شدند که این امر موجب شد رتبه اول کشوری به لحاظ کمی و کیفی در این حوزه برای گیلان به دست آمد.

وی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در خصوص مواسات و همدلی مؤمنانه در دوان کرونا بیان کرد: هلال احمر گیلان در سال گذشته در طرح مواسات کنار مردم بود و پنج هزار بسته معیشتی را در طرح مواسات و بیش از هزار و ۵۰۰ بسته بهداشتی بین نیازمندان و اقشار آسیب دیده از کرونا توزیع کردیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با بیان اینکه در سراسر استان بیش از ۲۷ پایگاه امداد و نجات و ۱۶ شعبه و یک فروند بالگرد برای خدمت به مردم در حوادث داریم، گفت: سال گذشته توانستیم برای شهرستان کمتر برخوردار شفت انبار امدادی را راه اندازی کنیم و هفته آینده با حضور ریاست جمعیت هلال احمر دو پایگاه امداد و نجات در زیاز اشکورات و دیلمان و فومن افتتاح می کنیم.

غلامی با اشاره به آیه ۳۲ سوره مائده بیان کرد: ما امدادگران با تأسی از این آیه خدمات خود را به شما داوطلبانه برای مردم در نظر گرفتیم تا راه گشای مردم باشیم.

وی آموزش همگانی را یکی از وظایف هلال احمر عنوان کرد و افزود: در سال گذشته در حوزه دارویی و درمانی و خدمات حمایتی بیش از پنج میلیارد تومان کمک برای مردم استان گیلان جمع آوری شد و در حال حاضر هم این امکان وجود دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به راه اندازی بانک امانات در گیلان بیان کرد: ما بانک اماناتی در ۱۶ شعبه راه اندازی کردیم تا کسانی که نیاز به دستگاه ای اکسیژن دارند می توانند از ما امانت بگیرند و هیچ وجهی در این قبال گرفته نمی شود.

انتهای پیام/۳۳۸۹

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان