پرویز محمد نژاد امروز در گفت وگو با خبرنگار لنگرخبر با بیان اینکه رونق تولید پیله ابریشم باید در کشور و گیلان اجرایی شود، اظهار کرد: تولید پیله ابریشم و صنعت نوغان در گیلان یکی از مشاغل با میزان درآمد بسیار خوب بوده و بارها در خصوص رونق تولید پیله ابریشم و نوغانداری به مسؤولان استانی و کشوری تذکر داده شده که باید پیگیری شود.



وی با اشاره تشکیل فراکسیون محصولات استراتژیک کشاورزی در مجلس شورای اسلامی گفت: در این فراکسیون به ارتقا محصولات کشاورزی استراتژیک توجه ویژه ای شده و با پیگیری های انجام شده اکنون زیرساخت های رشد کمی و کیفی محصول نوغان در کشور و گیلان فراهم شده است.



عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس با  تأکید بر لزوم توجه به توسعه صنعت نوغان در گیلان افزود: شلمان لنگرود یکی از قطب های تولید نوغان در گیلان است که مسؤولان باید از این ظرفیت بالقوه بهره لازم را ببرند.



محمد نژاد با ابراز تأسف از کاهش تولید و تقسیم تخم نوغان در کشور بیان کرد: در سال ۷۶ بیش از ۶۰ هزار تخم نوغان در گیلان تقسیم و تولید می شد که این آمار اکنون به ۴۳ هزار رسیده در حالی میزان تخم نوغان تولیدشده در لنگرود از ۱۵ هزار به ۶ هزار و ۵۰۰ تخم نوغان رسیده است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷



 



همرسانی کنید:
برچسب‎ها : پرویز محمد نژاد

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان