به گزارش لنگرخبر، محمدرضا اله یار در بازدید از روند پیشرفت و توسعه بندر تفریحی و گردشگری چمخاله گفت: با توجه به ظرفیت هایی که در منطقه وجود دارد، بندر چمخاله به عنوان بندر نمونه گردشگری می تواند مبنای مناسبی در جهت توسعه گردشگری و تفریحی دریایی در دریای خزر باشد.

وی با اشاره به پیشرفت بالای ۵۰ درصد زیرساخت های این طرح گفت: امروز بازدید و جلسه ای برای رفع موانع و مشکلات تامین مصالح مورد نیاز طرح با حضور مسئولان استانی و شهرستانی داشتیم.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه افق روشنی را برای بندر چمخاله با همت و کمک مسئولان استان گیلان شاهد خواهیم بود، گفت: هم افزایی و هماهنگی بیشتر بین ارکان طرح شامل پیمانکار، مشاور، مشاور پیمانکار و مسئولان استان و شهرستان از جمله اهداف این جلسه بود.

محمدرضا اله یار با بیان اینکه ۱۱ بندر تجاری بزرگ و ۲۵ بندر کوچک در کشور داریم، افزود: در قالب طرح جامع بنادر بازرگانی برای بنادر بزرگ تا ۱۴۰۴ و بنادر کوچک تا ۱۴۱۵ برنامه ریزی شده و بودجه تعیین می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان نیز گفت: ساخت بندر چمخاله حدود ۴۶ درصد پیشرفت دارد که نسبت به برنامه زمان بندی ۲۰ درصد عقب است.

عباس صابر افزود: تامین مصالح علت اصلی عقب ماندگی پروژه است که درصدد رفع آن در یک بازه زمانی مناسب هستیم.

وی گفت: برای منابع مالی محدودیتی وجود ندارد، اما در شمال همواره به دلیل شرایط جغرافیایی با کمبود مصالح رو به رو هستیم.

پرویز محمد نژاد نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی از مسولان بنادر و دریانوردی کشور و استان خواست اقدام جدی در تامین مصالح مورد نیاز بندر تلاش شود تا شیرینی این بندر به کام مردم شیرین تر شود.

هادی جعفرزاده سرپرست فرمانداری شهرستان لنگرود نیز از مسوولان ذیربط خواست:با تمام توان نسبت به تامین مصالح بندر و تسریع آن جدییت و تلاش مضاعف صورت گیرد.

به گزارش لنگرخبر، ایجاد ۳۰۰ متر مسیر سنگی برای رسیدن به پل و عرشه، ساخت موج شکن در عمق ۵ متری با در نظر گرفتن وضعیت جریان گردش آب دریا و مسائل محیط زیستی، ایجاد دو دستک موج شکن در فاصله ۴۰۰ متری از ساحل برای استحصال دو هکتار و ساخت حوضچه ۴ هکتاری برای ورزش های آبی - دریایی و قایقرانی و سایر تفریحات دریایی از جمله اقدامات انجام شده در بندر چمخاله است و با بهره برداری از این طرح زمینه لازم برای توسعه صنعت گردشگری دریایی و ایجاد زیر ساخت ها و شرایط هتلینگ و پذیرایی از مهمان ها در گیلان فراهم می شود.
همرسانی کنید:
برچسب‎ها : بندر چمخاله

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان