به گزارش لنگرخبر، روز چهارشنبه مصوبه ای درباره فضای مجازی در مجلس بحث شد که با واکنش های فراوانی در بین اقشار و فعالان فضای مجازی همراه بود که البته مجلس با بررسی طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» در چارچوب اصل 85 قانون اساسی، موافقت کرد.



شهروندان لنگرودی نیز طی ارسال پیام به لنگرخبر خواستار دانستن موضوع نماینده مردم لنگرود در مجلس درباره این طرح بودند که طبق پیگیری های انجام شده مطلبی توسط پرویز محمدنژاد نماینده مردم لنگرود در مجلس درباره این موضوع در اینستاگرام وی پست شد که در زیر آمده است.



از آنجایی که طرح ۳۷ ماده ای صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی بر پایه نقش ایران و حاکمیت بخشی از فضای مجازی برمبنای منویات رهبری و مدیریت فضای مجازی طرح شده است دارای یکسری از مزایا بوده که از جمله میتوان نقش مدیریت مطلوب، منطقی ، علمی و عقلانی فضای مجازی که مجموعا منافع ملی ما را تامین نماید نتم برد.

اغلب کشورهای پیشرفته دنیا از جمله آمریکا برای مدیریت این فضا ۲۷۰ قانون دارند اماایران اسلامی حتی یک مورد قانون هم ندارد.

از مجموعه درامدهای حاصله از این پدیده تا کنون سهمی نصیب ایران نشده است.

رفع تبعیض پلتفرم های داخلی و خارجی مورد توجه هست و نقش ۵۰۰ هزار دانش اموخته نخبه و حرفه ای ایرانی در این فضا برای تولید محتوا با توجه به اینکه اینها سرمایه های کشور هستند کجاست.

اما ایراداتی نیز بر این طرح وارد است و آن اینکه با یک پدیده ای که سالها روند طبیعی خود را طی میکند به یکباره نمیتوان مقابله کرد که در غیر این صورت هزینه های زیاد اجتماعی و مالی در حوزه کسب و کار متوجه کشور خواهد شد.

اگر تحت هر شرایطی گوگل بخواهد فضای مجازی را تحریم کند تمامی کسب و کارهای مجازی به یک باره از بین خواهد رفت.

بهتر بود این طرح مشمول اصل ۸۵ نشود ولی چون قرار است به کمیسیونی مشترک با عضویت نمایندگانی از هشت کمیسیون ارجاع شود امیدوار به اصلاحات لازم هستیم.

امکان کم شدن پهنای باند اینترنت وجود دارد.

عدم شفایفت در مورد ممنوعیت فیلترشکن ها(واگذار شده به شورای عالی فضای مجازی).

و سایر موارد دیگر ... .

با مجموع این تفاسیر مزایا و معایب طرح و اینکه قرار است طرح در کمیسیون مشترک با حضور نمایندکانی از هشت کمیسیون و با حضور نمایندگان دولت جدید مورد بررسی دقیق قرار گیرد و متعاقبا توسط شورای عالی فضای مجازی مورد تحلیل و تصمیم قرار گیرد.



❌اینجانب فعلا به این طرح تا حصول نتیجه ای که منطبق با علم و آگاهی ، تدبیر و عقلانیت که تضمین کننده منافع ملی و کاربران باشد رای مخالف دادم❌
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان