به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، از ظهر امروز مسابقات المپیک توکیو در رشته کاراته و در وزن ۵۰ و منفی ۵۵ کیلوگرم آغازشده و در اولین روز از این مسابقات آخرین ورزشکار گیلانی سارا بهمنیار بر روی تاتامی رفت. 

 در آغاز رقابت های کاراته برای نمایندگان ایران، سارا بهمنیار، بانوی کاراته کار وزن منفی ۵۵ کیلوگرم کشورمان در اولین مبارزه خود در گروه A مقابل سراب اوزچلیک از ترکیه رفت و با نتیجه به ۵ بر ۴ به پیروزی رسید.

بهمنیار در این مبارزه حساس و تعیین کننده که به نوعی سخت ترین مبارزه او برای صعود از گروه محسوب می شد، شروع خوبی داشت و ۲ امتیاز از اوزچلیک گرفت؛ کاراته کای باتجربه ترکیه اما در ادامه مبارزه ۳ امتیاز کسب کرد تا در آستانه پیروزی قرار بگیرد اما با یک فن سه امتیازی به برتری رسید.

سارا بهمنیار نماینده وزن ۵۵ کیلوگرم و ۲۲ ساله اهل شهرستان آستانه اشرفیه استان گیلان در اولین مسابقه به راحتی توانست حریف ترکیه ای خود را شکست دهد.

اولین رقیب بهمنیار در المپیک  سراب اوزچلیک از ترکیه بود  که با این حریف اروپایی اش کاراته کای قدرتمندی بود ، بهمنیار موفق شد با نتیجه پنج بر چهار  به پیروزی دست یابد.

حریفان بعدی بهمنیار ون تزویان از چین تایپه و ایوت گورانوا از بلغارستان هستند.  بهمنیار در گروه یک با سراپ اوزچلیک از ترکیه، ون تزویان از چین تایپه و گرونوا از بلغارستان همگروه شده است. در گروه دیگر این وزن نیز نمایندگان اوکراین، ژاپن، اتریش، مصر و قزاقستان قرار دارند.

این مسابقات در دو گروه برگزار می شود و از هر گروه  چهار نفر (هر گروه دو نفر) به مرحله نهایی راه پیدا می کنند و به صورت ضربدری برای راهیابی به فینال با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

این ورزشکار اهل آستانه اشرفیه در دومین دیدار خود برای قطعی کردن مدال خود برابر ون تزویان از هنگ کنگ قرار گرفت و با نتیجه پنج بر یک شکست خورد و تا دقایقی دیگر در آخرین دیدار مرحله  گروهی در مقابل ایوت گروناوا از بلغارستان می گیرد و در صورت پیروزی مدال برنز سارا بهمنیار قطعی می شود.

 گورانوا با ۲۹۷۰ امیتاز رتبه ۲۷ رنکینگ را دارد و از طریق مسابقات گزینشی پاریس موفق به کسب سهمیه المپیک شد وی یک برنز جهان و یک برنز اروپا را در کارنامه خود دارد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : یادواره شهدا

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان