به گزارش خبرگزاری از رشت، مجید دوهندو امروز در نشست خبری با خبرنگاران در سالن جلسات ستاد عتبات عالیات گیلان، با تسلیت ماه حزن و ماتم سیدالشهدا (ع) و یاران با وفای ایشان اظهار کرد: معرفی ستاد عتبات عالیات  یکی از درخواست های ما از رسانه هاست، چرا که مردم با مأموریت های این ستاد خیلی آگاهی ندارند و تنها بیست درصد مردم از مأموریت ما مطلع هستند.

وی با بیان اینکه بازسازی و مرمت اعتاب مقدسه از مأموریت ستاد عتبات عالیات است، گفت: مأموریت ستاد مربوط به این دوره نیست بلکه در تاریخ عاشقان اهل بیت هم از جان و مال خود گذشتند چرا که اعتاب مقدسه مایه هدایت بوده و پناه عاشقان است.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان گیلان با تأکید بر اهمیت بازسازی عتبات عالیات با توجه به مراجعات بیشتر به عتبات در راستای بهره مندی عاشقان اهل بیت (ع) افزود: در سال ۸۲ بعد از فروپاشی رژیم بعثی عراق سردار سلیمانی، با سفر به عتبات، مظلومیت اعتاب مقدسه را مشاهده کردند که بعد از بازگشت به ایران، ستاد مردمی پایه عتبات عالیات را راه اندازی کردند به این معنی که ستاد هیچ گونه تنخواه دولتی دریافت نکرده بلکه صرفاً مردم پایه است.

دوهندو با بیان اینکه بازسازی و ایجاد امکانات رفاهی زائران بر مبنای نذورات زائران از مأموریت های ستاد عتبات و عالیات است، افزود،: نذر با صدقه و با کمک متفاوت است، نذر جنبه شرعی و احکام شرعی دارد بنابراین، ستاد عتبات و عالیات به لحاظ شرعی نذورات مردم را در هیچ کجا جز بازسازی عتبات و عالیات  هزینه نکرده و نخواهد کرد.

وی با اشاره به ابراز ارادت عاشقان اباعبدالله با نذورات خود توسط جوانان همگام با بزرگ ترها با توجه به این شرایط اقتصادی بیان کرد: با توجه به وجود مشکلات اقتصادی، اما میزان رشد نذورات مردم در پنج ماه گذشته رشد چشمگیری داشته است.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان گیلان با بیان اینکه نذورات پنج ماهه گذشته مردم گیلان یک میلیارد تومان بوده است، گفت: اگرچه میزان تعهد گیلان دوازده میلیارد تومان بر اساس سرانه مردم گیلان یعنی هر نفر پنج هزار تومان در سال  است و هنوز فاصله وجود دارد، قطعاً آشنایی بیشتر مردم با مأموریت های این ستاد، اتفاقات مبارکی را رقم می زند.

دوهندو با اشاره به اینکه میزان نذورات و کمک های مردمی پنج ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۰ درصد رشد داشته است، افزود: هر گیلانی می تواند با پرداخت پنج هزار تومان درسال در این کار بزرگ و ماندگار شریک باشند و از طرفی مردم نذورات خود را می توانند به صورت غیر نقدی نیز  پرداخت کنند.

دوهندو موجودی غیر نقدی ستاد عتبات عالیات گیلان را ۱۴۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان دانست و بیان کرد: طرح «بنای نور» روش دیگری است که به صورت وام از یک میلیون تا پنج میلیون تومان با هماهنگی بانک رسالت، فرد با یک برگ فتوکپی شناسنامه در سامانه ثبت نام کرده و ماهانه متعهد می شود ماهی هفده هزار رو پانصد تومان ماهانه پرداخت کند.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان گیلان ۱۸ تا موکب داشت و الان به ۲۵ موکب رساندیم، افزود: این موکب ظرفیتی است برای استان در موقعیت های مختلف تا به زائران امام حسین علیه السلام خدمت رسانی کنند، گفتنی است یک ریال از پول نذورات جمع آوری شده در عراق خرج نمی شود بلکه همه خریدها در  ایران انجام و هزینه ها تبدیل به وسیله شده و به کشور عراق فرستاده می شود.

دوهندو با اشاره به ظرفیت موکب های جهادی برای خدمت رسانی به مردم در مواقع بحرانی در سیل و زلزله گفت:در سیل تالش بلافاصله نانوایی سیار روانه آن منطقه شد و بیش از ۲۰۰ میلیون تومان نیز به  مردم زلزله زده سی سخت  پرداخت شد، گفتنی است، در ایام کرونا نیز کمک های مردمی به خانواده های کم برخوردار و افراد آسیب دیده از تعطیلات کرونایی به صورت منسجم پرداخت شد.

دوهندو با بیان اینکه سفر اربعین امسال منوط به مجوز ستاد کرونا کشور خواهد بود، افزود: اگر مجوز سفر اربعین امسال صادر نشد ۵۰۰ موکب از سراسر کشور به نمایندگی برای خدمت رسانی به زائران اربعین در عراق مستقر خواهند شد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : بازیهای

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان