به گزارش خبرگزاری فارس از آستار، حجت الاسلام والمسلمین کاظم حافظ نیا امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته با بیان اینکه کار دولت دوازدهم طی هشت سال گذشته، خنداندن مردم بود، اظهار کرد: آن ها به جای مبارزه با استکبار جهانی، حرف مذاکره را پیش گرفته و معیشت و رفاه مردم را وابسته برجام کردند. 

خطیب جمعه آستارا با اشاره به اینکه طبق فرموده های مقام معظم رهبری عزاداری های اباعبدالله حسین (ع) دارای برکات زیادی است، گفت: علی رغم وضعیت موجود و تبلیغات سوء افراد به ظاهر هیأتی، نوع و کیفیت عزاداری ها با توجه به شرایط حاکم در کشور متفاوت است. 

امام جمعه آستارا با بیان اینکه در دسته جات و هیأت های عزاداری به سلامتی عزاداران و دوست داران اهل بیت (ع) و رعایت دستورالعمل های بهداشتی باید توجه شود، افزود: بر حسن اجرای دستورالعمل ها در شب های محرم نظارت جدی صورت گرفته و با افراد خاطی در چهارچوب قانون باید برخورد شود. 

وی با اشاره به اینکه هیأتی ها و عزاداران پیرو امام حسین (ع) و اهل بیت هستند و باید منطقی رفتار کنند، تصریح کرد: برخی از هیأتی ها به ما گلایه دارند که چرا جلوی عروسی ها گرفته نشود در پاسخ به این افراد باید گفت اگر جلوی عروسی ها گرفته نشد و این از بی کفایتی برخی مسؤولین دولت بود. 

حافط نیا با بیان اینکه هر دسته و هیأتی که برخلاف فرموده های مقام معظم رهبری رفتار می کند باید بر ولایت مداری آن ها شک کرد، گفت: مساجد در فضای باز باید برنامه های خود را اجرا کنند؛ هم چنین دسته روی ممنوع بوده و نظارت بر حسن اجرای آن با تبلیغات اسلامی، نیروی انتظامی و اوقاف و امور خیریه است. 

خطیب جمعه آستارا با اشاره به اینکه افرادی که شرایط تزریق واکسن را دارند، اما هنوز واکسینه نشده اند در سریع ترین زمان ممکن نسبت به ایمن سازی خود اقدام کنند، افزود: طبق نظر پزشکان در شرایط فعلی از هر واکسنی می توان استفاده کرد؛ اما توصیه ما به استفاده از واکسن های تولید داخل است. 

امام جمعه آستارا داشتن امنیت بیولوژیکی، صرفه اقتصادی داشتن، برخوداری از توانایی فنی و ابزار قدرت در جهان را از دلایل استفاده از واکسن های تولید داخل برشمرد و بیان کرد: با شرایط کرونایی حاکم در کشور پیش بینی می شود تزریق واکسن هرساله انجام شود. 

وی با اشاره به اقدام غیردیپلماتیک سفرای روسیه و انگلیس تصریح کرد: سفرای روسیه و انگلیس خواسته و ناخواسته روزهای اشغال ملت ایران در جریان جنگ جهانی دوم را یادآور شدند و خالی بودن صندلی آمریکا یک پیغام داشت و آن این بود که روس ها و انگلیس ها کاری نکنند که صندلی آن ها هم خالی بماند. 

حافظ نیا با بیان اینکه سفیر خیبث انگلیس که سابقه امنیتی نیز دارد در آغاز مأموریت خود باید موردتنبیه قرار بگیرد، افزود: سفیر روسیه باید به صراحت از ملت شریف و نجیب ایران عذرخواهی کند و انتشار یک بیانیه چندخطی و دوپهلو اقدام غیردیپلماتیک او را توجیه نمی کند. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : تحریم

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان