به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، سرعت رشد تولید کارخانجات و میزان خرده فروشی در چین طی ماه ژوئیه به شدت کاهش یافت و کمتر از حد انتظار ظاهر شد چرا که موج جدید کرونا و وقوع سیل عملیات تجاری در این کشور را مختل کرده و بر نشانه های از دست دادن شتاب بهبود اقتصادی افزوده است.

داده های اداره ملی آمار چین (NBS) که روز دوشنبه منتشر شد نشان می دهد که تولید صنعتی در دومین اقتصاد بزرگ جهان طی ماه ژوئیه سالانه 6.4 درصد افزایش یافته است.

این در حالی است که تحلیلگران پیش بینی کرده بودند پس از رشد 8.3 درصدی در ماه ژوئن، تولید صنعتی 7.8 درصد افزایش خواهد یافت.

خرده فروشی چین در ماه ژوئیه نسبت به سال قبل 8.5 درصد افزایش یافته است، که بسیار کمتر از افزایش 11.5 درصدی پیش بینی شده و 12.1 درصد در ماه ژوئن است.

اقتصاد چین به سطح رشد قبل از همه گیری خود بازگشته است اما با توجه به اینکه مشاغل با هزینه های بیشتر و مشکلات تأمین مواد اولیه دست و پنجه نرم می کنند، این روند رو به کاهش است.

افزایش موارد ابتلا به کرونا در ماه ژوئیه نیز منجر به محدودیت های جدیدی شد و تولید کارخانه های این کشور را که در تابستان امسال تحت تأثیر وقوع سیل قرار گرفته بود، مختل کرد.

بازارهای سهام آسیایی نیز روز دوشنبه پس از آنکه داده ها نشان دهنده کندی شدید موتور محرک رشد جهانی بود، سقوط کردند.

داده های اوایل این ماه همچنین نشان داد که رشد صادرات چین که محرک اصلی رهایی این کشور از رکود اقتصادی ناشی از کرونا در اوایل سال 2020 بوده است، در ماه ژوئیه به طور غیر منتظره ای کند شده است.

انتهای پیام/

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان