به گزارش لنگرخبر، پرویز محمدنژاد در گفت وگوی خبری پشتیبانی های راهبردی مجلس از صنعت چای کشور در سال مزین به شعار تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها را برشمرد و اظهار داشت: بحث قیمت گذاری برگ سبز چای در شورای اقتصاد از جمله اقداماتی بود که مجلس به آن ورود کرد.



 



نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس با بیان اینکه در گذشته قیمت هرکیلو برگ سبز چای در شورای اقتصاد بر اساس حداقل قیمت تعیین می شد عنوان کرد: یکی از دلایل افت شدید تولید محصول چای که در ادوار و سال های گذشته اتفاق افتاد همین به صرفه نبودن و عدم همخوانی نرخ خرید تضمینی با هزینه های تولید چای بود.



 



محمدنژاد اصلاح قیمت خرید برگ سبز چای در راستای ایجاد رغبت در کشاورزان چایکار را یکی از اولویت های مهمی که توسط نمایندگان گیلان با جدیت پیگیری می شود، خواند و افزود: تصمیم شورای اقتصادی برای اصلاح قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای بارقه امیدی را ایجاد کرد و عمدتا هم اعضای این شورا بخش خصوصی هستند که مسأله ای نویدبخش است.



 



عضو کمیسیون انرژی مجلس جلوگیری از تغییرکاربری اراضی، عدم فروش باغات چای و ممانعت از رها شدن باغات را از جمله مواردی که تنها با حمایت مؤثر از صنعت چای قابل تحقق است دانست و گفت: در سال جای تخصیص بودجه به خریدهای تضمینی حذف شده بود که مجلس و نمایندگان به خوبی به این موضوع ورود کردند.



 



وی حذف ارز چهار هزار و 200 تومانی واردات چای خشک خارجی را نیز که همچون یک تاریکخانه ای برای برخی جهت سوداگری عمل می کرد از دیگر اقدامات مثبتی که عملیاتی شد اعلام کرد و بیان داشت: در بحث محصولات استراتژیک که چای هم جزو آن محسوب می شود طرحی را در مجلس داریم که در خلال آن تصمیمات خوبی برای این محصولات اتخاذ می شود.



 



عضو مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه کمک های فنی و اعتباری برای رونق بخشیدن هر چه بیشتر به صنعت چای کشور اقدامی است که در دست انجام است خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم این هدف را در مجلس به قانون تبدیل کنیم کمک شایان توجهی به چایکاران و صنعت چای کشور خواهد شد و این نگاه در مجلس هم وجود دارد.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان