«برق» پاشنه آشیل دولت سیزدهم است

۱۴۰۰/۰۶/۰۳ ۱۴:۱۱ چاپ کد خبر: 132888

به گزارش لنگرخبر به نقل از مهر، در جلسه علنی روز چهارشنبه (۳ شهریورماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی رأی اعتماد به وزرای کابینه سیزدهم، پرویز محمدنژاد در موافقت با رأی اعتماد به محرابیان وزیر پیشنهادی نیرو گفت: بخشی از تحصیلات محرابیان مرتبط با حوزه وزارت نیرو است. از سوی دیگر باید به این نکته توجه داشت که ما قصد انتخاب یک مدیر را داریم و مدیر باید نسبت به ظرفیت های سازمان خود آگاه باشد و برای استفاده از آن برنامه ریزی کند. محرابیان نیز نسبت به حوزه برق، آب و نیروگاه شناخت کافی دارد.



وی ادامه داد: در کارنامه وی مدیریت جامع کاملا واضح است. محرابیان در طرح مهرماندگار حدود ۱۳ پروژه نیمه تمام نیروگاهی به اتمام رساند و ۶۰۰۰ مگاوات تولید برق را به ظرفیت کشور اضافه کرد. همچنین ۳۸ طرح سدسازی را با آورده ۱۲ هزار میلیارد متر مکعب آب به سبد ذخیره آبی کشور اجرایی کرد. وی دارای مدیریت جامع، آگاهانه و حرفه ای در حوزه آب و برق است.



نماینده مردم لنگرود در مجلس گفت: از اینکه رئیس جمهور به نمایندگان اعتماد و چندین وزیر را از بین مجلس انتخاب کرد، سپاسگزارم. در بیشتر کشورهای پیشرفته غالب دولتمردان از بیم اعضای پارلمان انتخاب می شوند. اما به رئیس جمهور می گویم که شما و اعضای کابینه روی یک خط آتشین هستید. پاشنه آشیل دولت سیزدهم بحث انرژی و برق است. در تابستان گذشته ما زنگ خطر کمبود برق در تابستان ۱۴۰۰ را به صدا درآوردیم اما کسی توجه نکرد.



محمد نژاد تاکید کرد: اگر همین امروز به فکر تامین برق برای زمستان و تابستان های آینده نباشید، با مشکلات اساسی رو به رو خواهید شد. وزیر پیشنهادی نیرو نیز با ظرافت به این موضوع توجه داشته است.

وی با بیان اینکه یکی از مواردی که در برنامه وزیر پیشنهادی دیده شده توجه به ظرفیت ترانزیت انرژی و موقعیت استراتژیک کشور است،گفت: امروز تمام کشورهای همسایه نیازمند خدمات فنی و مهندسی و انرژی ما هستند که در برنامه وی به آن توجه شده است.



این نماینده مجلس اظهار داشت: از سوی دیگر بحث رمزارزها نیز که پدیده ای نوظهور است، در برنامه وی مورد توجه است. گرجستان ۴ سال پیش صادرکننده برق بود اما امروز به دلیل بی توجهی به این حوزه از واردکنندگان برق شده است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان