شفتی ها صاحب کتابخانه مرکزی می شوند

۱۴۰۰/۰۶/۲۲ ۱۳:۰۰ چاپ کد خبر: 133185
[ad_1]

خبرگزاری مهر، گروه استان ها: شهرستان شفت در حالی از سال ۷۴ از فومن جدا شد که امید می رفت روند توسعه این شهرستان با این جدایی تسریع و شهروندان شفتی شاهد پیشرفت این شهرستان در همه بخش ها و حوزه ها باشند موضوعی که با گذشت ۲۶ تحقق نیافته و طی سال های گذشته شفت در لیست شهرستان های کمتر توسعه یافته کشور قرار گرفته است.

در بخش های فرهنگی نیز این شهرستان با وجود سبقه درخشان و بهره مندی از چهره های شاخص در همه حوزه ها به ویژه علمی و دینی با مشکلات مختلفی مواجه بوده که نداشتن یک فضای مستقل برای کتابخانه مرکزی تنها یک نمونه کوچک از آن است. در حال حاضر کتابخانه مرکزی شفت با نام کتابخانه شهید چمران در مجتمع فرهنگی هنری و در کنار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان قرار داشته و فعالیت های خود را انجام می دهد.

در همه این سال های موفقیت های کسب شده توسط اعضای کتابخانه عمومی شهید چمراندر سطح استانی و ملی و اجرای برنامه های فرهنگی خوب و تأثیرگذار ضرورت داشتن یک فضای جداگانه مناسبت و در خور شأن شهروندان این شهر را به مسئولان شفت یادآور شده اما متأسفانه با وجود پیگیری های فراوان طی یک دهه گذشته برای تخصیص یک زمین از سوی شهرداری و ساخت کتابخانه مرکزی محقق نشده بود که خبرگزاری مهر در سال های گذشته گزارشی https://mehrnews.com/xFQSB در این زمینه منتشر کرده بود.

در ماه های اخیر با همکاری های انجام شده و تلاش و پیگیری مسئولان و نماینده شهرستان در مجلس زمینی از سوی شهرداری تعرفه و اعتباری در کمیته برنامه ریزی شهرستان برای احداث کتابخانه نیز تخصیص یافت تا شاهد تحقق یکی از مهم ترین مطالبات مردم فرهنگ دوست شفت در زمینه کتاب و کتابخوانی باشیم.

شفتی ها صاحب کتابخانه مرکزی می شوند

اجرای پروژه ساخت کتابخانه شفت نباید مشمول زمان شود

مدیرکل امور کتابخانه های گیلان پیش از ظهر دوشنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شفت با اشاره به موضوع اهدا زمین از سوی شهرداری برای ساخت کتابخانه مرکزی شفت، گفت: سال ها است که این موضوع جز دغدغه های استان و شهرستان بوده و در جلسات انجمن مطرح و پیگیری شده است.

پریسا کرمی با بیان اینکه در گذشته زمین هایی نیز از سوی شهرداری شفت تعرفه شده بود که بعد از بررسی موقعیت این زمین ها مناسب شناخته نشد، افزود: با پیگیری و رایزنی های انجام شده در شهرستان، زمینی در اختیار این مجموعه برای ساخت کتابخانه قرار گرفته که موقعیت مناسبی دارد.

وی با تأکید بر تسریع در روند اجرایی کردن احداث کتابخانه شفت، گفت: اگر می خواهیم این موضوع مشمول زمان نشود باید اقدامات لازم برای اجرای آن را فراهم کنیم.

کرمی در ادامه با اشاره به نقش مهم کتابخانه در ارتقای سطح فرهنگی جامعه، اضافه کرد: برای اینکه جامعه ای عاری از بی اخلاقی ها داشته باشیم اقدامات ما باید دارای پیوست فرهنگی باشد.

وی با بیان اینکه انجام فعالیت های مناسب فرهنگی در شهرستان نیازمند داشتن یک فضای کتابخانه ای مناسب است، گفت: هر اقدامی در حوزه کتاب و کتابخانه هزینه نبوده بلکه سرمایه گذاری برای داشتن جامعه ای آگاه تر است.

تخصیص اعتبار یک میلیارد تومانی برای ساخت کتابخانه مرکزی شفت

فرماندار شفت نیز در این جلسه با اشاره به عقب ماندگی ها این شهرستان در اکثر بخش ها، اظهار کرد: قطعاً توجه به حوزه فرهنگی به ویژه کتاب و کتابخوانی ثمرات فراوانی برای شهرستان به دنبال خواهد داشت.

ابراهیم چراغی با بیان اینکه توجه به حوزه فرهنگی از وظایف مهم مسئولان است، افزود: اگر به دنبال ایجاد توسعه در جامعه هستیم باید زیرساخت های آن را فراهم کنیم که توجه به فرهنگ به ویژه حوزه کتاب یکی از این بخش ها است.

وی با اشاره به اینکه زیر بنای نخست توسعه یادگیری دانش و اندیشه ورزی است، گفت: در فرهنگ دینی و کلام خداوند نیز نخست آیه ای که نازل شد نشان از قلم و خواندن دارد.

فرماندار شفت با بیان اینکه مسئولین محلی و شهرستان باید در این زمینه نقش آفرین باشند، تصریح کرد: باید به ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی توجه شده و برای آن برنامه ریزی کرد.

وی همچنین به معرفی کتاب خوب به ویژه آثاری با موضوع سیره ائمه اطهار (ع) اشاره کرد و گفت: ترویج و معرفی چنین آثاری جامعه را در برابر هجمه ها و فرهنگ های نادرست واکسینه می کند.

چراغی با اشاره به طرح احداث کتابخانه شفت، تصریح کرد: این تنها پروژه ای است که امسال در کمیته برنامه ریزی استان موفق به دریافت مجوز اجرای آن شدیم.

وی به تخصیص یک میلیارد تومان اعتبار برای ساخت این کتابخانه اشاره و اضافه کرد: در ماه های آینده اجرای این پروژه آغاز خواهد شد.

شفتی ها صاحب کتابخانه مرکزی می شوند

شهرداری مشکلی برای انتقال مالکیت زمین ندارد

شهردار شفت نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه بهترین پلاک (زمین) شهرداری را به کتابخانه واگذار کردیم، گفت: این کار را همزمان با کتابخانه برای اداره بیمه شهرستان شفت نیز انجام شده و ۱۰ روز قبل انتقال قطعی زمین انجام شد.

یاسر شادفر با بیان اینکه برای انتقال سند با دفترخانه هماهنگی های لازم انجام شده است، افزود: شهرداری برای انتقال مالکیت و ثبت سند مشکلی ندارد. همچنین امکان صدور پروانه ساخت برای ۲۷۸ مترمربع از زمین نیز فراهم شده است.

وی ادامه داد: بخش حقوقی اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان می تواند قبل از واگذاری قطعی برای دریافت پروانه ساخت اقدامات لازم را انجام دهد.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان