به گزارش لنگرخبر، حجت الاسلام و المسلمین «علیرضا محیطی» در خطبه های نماز جمعه که با رعایت پروتکل های بهداشتی در مسجد جامع کومله برگزار شد، گفت: جهاد یعنی تلاش و کوشش با تمام ظرفیت در راه خدا و خالصانه باشد که جهاد های  اقتصادی، فرهنگی، رسانه ای، زبانی و… از جمله جهادهای مهمی است که امیدواریم خداوند ما را جز مجاهدین فی سبیل الله در همه عرصه ها قرار دهد.


امام جمعه کومله به برخی از ویژگی های هفته دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد: دفاعی بودن، استقامت رزمندگان و فرماندهان در نبرد، شجاعت فرماندهان در دوران ۸ سال دفاع مقدس، بزرگواری و مروت، بی اعتنایی به دنیا، شهادت طلبی از مهم ترین ویژگی هاست.


حجت الاسلام محیطی، یکی از مسائل مهم در دوران دفاع مقدس  را نقش شگفت انگیز رهبری و فرماندهی امام راحل در جنگ عنوان و خاطرنشان کرد:   این فرمایش مقام معظم رهبری است که به این نقش پررنگ آنطور که باید پرداخته نشده است.


امام جمعه کومله ادامه داد: دفاع مقدس یکی از  منازل جدی انقلاب بود که نقش آفرینی امام راحل بسیار قابل توجه است و  از تجلیات باطنی قدسی امام راحل در دفاع مقدس استقرار کوه ولایت و اخوت دینی در عرصه راهبری این حماسه بزرگ در دوران دفاع مقدس است.


وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به روز ملی شعر و ادب فارسی، گفت:  زبان شعر سلاحی کارآمد برای تحقق صلح و ابزاری مهم جهت انتقال حماسه ها ی جنگ تحمیلی برای نسل های آینده است و آمیختگی ایرانیان با شعر و تاثیر شعر بر فرهنگ و روحیات و رفتار بر ضرورت پرداختن به آن  را بیشتر روشن می کند.


حجت الاسلام محیطی با بیان اینکه  مقام معظم رهبری از شهریار به عنوان شاعر اسلامی و انقلابی یاد می کند، اذعان کرد: رسانه ملی و وزارت ارشاد به این سلاح پر کاربرد و کارآمد در مقابل دشمن (شعر) توجه ویژه داشته باشد.


وی به به بخشی از مطالبات این بخش اشاره و گفت: تریبون نماز جمعه تریبون  مردمی و حاکمیت است و از مهم ترین  مطالبه مردمی بیمارستان تامین اجتماعی است که  معطلی و یا سنگ اندازی برخی  در تکمیل این پروژه ناراحت کننده است.


امام جمعه کومله با گلایه ازعدم توجه به برخی از پروژه های مهم در این شهر، افزود:   مردم کومله از مسئولین مطالبه دارند که جدی و جهادی نسبت به اجرای پروژه ها عمل کنند و معطلی این پروژه ها مردم را به ستوه آورده است.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان