سود فروش برنج گران در دستان دراز دلال

۱۴۰۰/۰۶/۲۷ ۱۱:۰۳ چاپ کد خبر: 133458
به گزارش لنگرخبر، محمدعلی احمدی شاد در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: لنگرود یکی از شهرستان های تولیدکننده برنج با کیفیت در کشور است و هم اکنون برداشت محصول در شالیزارهای این شهرستان به اتمام رسیده است.



وی افزود: افزایش درآمد برنجکاران از جمله اهداف مهم جهاد کشاورزی این شهرستان است و تولید راتون و کشت دیگر محصولات کشاورزی می تواند در ارتقای درآمد برنجکاران نقش موثری داشته باشد.



احمدی شاد با بیان اینکه برخی از برنجکارانی که برنج خود را برداشت کرده اند، برای پرورش راتون مزارع خود را آماده می کنند، خاطرنشان کرد: راتون برنجی گرانتر و با کیفیت تر از برنج اولیه است که سود حاصل از فروش آن می تواند به افزایش درآمد برنجکاران کمک شایانی کند.



وی ادامه داد: برنامه داشتیم که پرورش راتون در لنگرود افزایش یابد تا به این ترتیب به میزان تولید برنج سفید شهرستان نیز افزوده شود اما از آنجاییکه که امسا ل با کم آبی مواجه بودیم، پیش بینی می شود میزان پرورش راتون به اندازه سال گذشته باشد و افزایش چندانی نداشته باشیم.



دندان طمع تیز دلالان برای خرید برنج از کشاورز با قیمت پایین



مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لنگرود گفت: در حال حاضر برنجکاران هر کیلو برنج را به طور میانگین کیلویی 38هزار تومان می فروشند و اغلب این محصول توسط دلالان از برنجکار خریداری می شود.



وی گفت: واسطه ها معمولا برنج را نگه می دارند و در زمان مناسب تری که برنج قیمت بیشتری در بازار پیدا کرد به فروش می رسانند و به این ترتیب سود مناسبی از فروش برنج به جیب شان می رود.



احمدی شاد خاطرنشان کرد: کشاورزان معمولا نمی توانند برنج خود را پس از برداشت نگه دارند زیرا به دلیل مراحل کاشت،داشت و برداشت برنج معمولا برای تامین هزینه های این مراحل پول قرض می کنند و پس از برداشت طلبکارانشان منتظر هستند تا پولشان پرداخته شود و به این ترتیب سود چندانی از گرانی برنج مورد در بازار به جیب کشاورز نمی رود.



وی گفت: باید با تشکیل صنف قوی در زنجیره برنج کاری کرد که کشاورز از نظر اقتصادی قوی تر شود و دست دراز واسطه ها که رنجی را از تولید برنج نمی برند، کوتاه شود.



انتهای پیام
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان