[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید میر قربانی ظهر سه شنبه در جلسه پدافند غیرعامل آستارا با اشاره به مشاهده گیاه سنبل آبی در آبگیر بلوار سفیر امید این شهر، اظهار کرد: با همکاری شهرداری، محیط زیست، بسیج و سمن های مردم نهاد گیاه مهاجم سنبل آبی باید هر چه سریع تر از این آبگیر جمع آوری شود و رفع این مشکل نیازمند مشارکت همه دستگاه های متولی است.

وی با اشاره به اینکه خطر تکثیر و انتقال سنبل آبی به سایر نقاط آستارا از جمله تالاب استیل وجود دارد، تأکید کرد: احتمال انتقال گیاه مهاجم توسط شهروندان و گردشگران داخل منازل و مغازه ها نیز وجود دارد.

سرپرست فرمانداری آستارا افزود: تمام دستگاه های اجرایی بویژه شهرداری و محیط زیست باید اقدامات لازم برای جمع آوری و همچنین اطلاع رسانی نسبت به تهدیدات زیست محیطی این گیاه مهاجم را انجام دهند.

میر قربانی با تأکید بر ضرورت مشخص شدن هویت مالکان زمین های اطراف آبگیر سفیر امید، تصریح کرد: باید هویت این افراد مشخص و در صورت مالکیت، شخص یا اشخاص به دادگستری معرفی و بر اساس قانون با وان ها برخورد شود.

وی همچنین ادامه داد: مالک موظف است هر چه سریع تر اقدامات لازم برای جمع آوری گیاه سنبل آبی در حاشیه این بلوار انجام دهد.

سرپرست فرمانداری آستارا در ادامه به اهمیت پدافند غیرعامل اشاره و اظهار کرد: پدافند غیرعامل حفظ جان و مال مردم در برابر انواع تهدیدات است و باید از سوی مدیران دستگاه های اجرایی جدی گرفته شود.

میر قربانی، افزود: با توجه به موقعیت مرزی آستارا توجه به این موضوع دارای اهمیت است و نقاط حساس شهرستان باید شناسایی شود و موضوع پدافند غیرعامل نباید محدود و منحصر به هفته خاص پدافند غیرعامل که از هشتم تا چهاردهم آبان است باشد.

وی با بیان اینکه سیل، زلزله، رانش و ریزش کوه از خطرات احتمالی در شهرستان آستارا است و مردم باید در حین مقابله و بعد از بحران، آمادگی کافی برای دفاع را داشته باشند، اضافه کرد: رعایت اصول ایمنی در برابر تهدیدها، حوادث طبیعی و غیرطبیعی بسیار مهم است.

میر قربانی با تأکید بر لازم الاجرا بودن مصوبات شورای پدافند غیرعامل، ادامه داد: پدافند غیرعامل می تواند به عنوان یک نیاز ضروری موجب افزایش پایداری، کاهش آسیب پذیری، استمرار خدمت رسانی و ایجاد بازدارندگی و تسهیل کننده مدیریت بحران در بخش های مختلف عمومی و اجرایی شود.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان