[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی آقازاده عصر سه شنبه در ویژه برنامه «قاب حماسه» با بیان اینکه گستره فرهنگ جهاد و ایثار، منحصر به لایه ی اجتماعی خاصی نیست، افزود: هشت سال دفاع مقدس ریشه در فرهنگ عاشورا دارد.

وی افزود: کانون پرورش فکری از مجموعه هایی است که نقش سازنده ای در تبیین این فرهنگ و ارزش های آن برای جامعه به ویژه آینده سازان ایران اسلامی ایفا می کند.

نماینده رشت و خمام در مجلس به نفوذ فرهنگ ایثار و شهادت در دل های مردمان ایران اسلامی اشاره و تأکید کرد: نهادینه شدن این فرهنگ ثمره تلاش های تمام نقش آفرینان و مایه عزت، سرفرازی و سربلندی ایران اسلامی است.

وی با بیان اینکه هویت انسانی، مبتنی بر ایمان، تدین و باورمندی است، گفت: دین باوری، رویش های انقلابی، پرورش شخصیت هایی چون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و نقش آفرینی این نظام مردم سالار از مولفه هایی بوده که جمهوری اسلامی را از کشورهای غربی و منطقه متمایز می کند.

نقش موثر کانون پرورش فکری در نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت

نقش کانون در مواجهه با تهاجم فرهنگی مهم است

نماینده رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این ویژه برنامه ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا، تاکید کرد: هفته دفاع مقدس فرصتی برای تبیین و تشریح این رشادت و جان فشانی ها در قالب فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی است.

جبار کوچکی نژاد با اشاره به نقش کانون پرورش فکری در پیشگیری از فاصله میان نسلی و جایگاه آن در نظام تعلیم و تربیت کشور، افزود: بسط و گسترش شیوه های آموزشی این مجموعه در بدنه نظام آموزشی کشور لازم و ضروری است.

وی اظهار کرد: بسیج و تشکل های دانش آموزی دارای نیروهای انسانی توان مند، با سابقه و متعهد هستند و می توانند نقشی اثربخش در پیوند آموزش و پرورش با کانون داشته باشند.

نماینده رشت و خمام در مجلس در ادامه به تهاجم دشمنان از آغاز پیروزی انقلاب تا به امروز اشاره و تصریح کرد: تهاجم سیاسی، نظامی، تحریم اقتصادی و تهاجم فرهنگی از جمله توطئه های دشمن برای ضربه به انقلاب و نظام است.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ سازی و نقش دستگاه های فرهنگی بسیار مهم و حائز اهمیت است، اضافه کرد: این دستگاه ها در این برهه تاریخی نقشی تأثیرگذار در مدیریت رویدادهای امروز و فردای ایران اسلامی دارند و باید آینده سازان این کشور را با آن آشنا کنند.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان