[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا احمدی شامگاه پنجشنبه در گفتگوی ویژه خبری با بیان اینکه لایحه رتبه بندی معلمان بیش از ۱۱ سال در مجلس مطرح بود، گفت: این طرح هفته گذشته در مجلس بارگذاری شد و هدف آن نیز ارتقا جایگاه معلمان است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه هیچ اجباری در پرداخت هزینه به مدارس دولتی وجود ندارد، افزود: اداره ۱۴ میلیون دانش آموز کاری سخت و هزینه بر است و با توجه به مشکلات مالی و تحریم ها باید از ظرفیت خیران برای ارتقای سطح آموزش بهره ببریم.

وی با اشاره به شناسایی دانش آموزانی که به دلایل مختلف از جمله مسائل مالی امکان بهره گیری از آموزش را ندارند، تصریح کرد: شایسته نیست که دانش آموزی در جمهوری اسلامی به دلیل فقر مالی مدرسه نرود.

احمدی به تعیین تکلیف معلمان حق التدریسی اشاره و عنوان کرد: جوانانی که عمر و وقت خود را صرف آموزش چه به صورت خرید خدمت یا غیرانتفاعی و سایر عناوین کردند نباید با حداقل حقوق و دستمزد تدریس کنند.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس ادامه داد: باید آزمونی برگزار شود تا طی آن تمام کسانی که تدریس کردند و حد نصاب نمره را کسب می کنند وارد آموزش و پرورش شوند و این افراد احتمالاً امسال تعیین تکلیف شوند.

وی با اشاره به دپوی ۹۵ متری زباله سراوان، بیان کرد: تکمیل کارخانه کود آلی، فرهنگ سازی و جداسازی زباله و استفاده از کمپوست به عنوان کود می تواند راهکار حل معضل پسماند گیلان باشد.

احمدی با بیان اینکه رفع ترافیک مرکز استان یکی از اولویت های مردم است، گفت: باید اعتبار لازم برای تکمیل رینگ ورودی پلیس راه شهرستان رشت به سمت خمام در بودجه سال جدید لحاظ شود تا مقداری از ترافیک شهرستان رشت کاسته شود.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با اشاره به اینکه یکی از سالن های کارخانه پوشش در حال بازگشایی است، افزود: یکی از سالن های بزرگ ریسندگی شامل ۴۰۰ دستگاه به زودی شروع به کار می کند.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان