[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رضا رمضانی بعد از ظهر دوشنبه در جمع دانش پژوهان مرکز آموزش تخصص های دریایی باقرالعلوم (ع) رشت، ضمن تسلیت رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع)، اظهار کرد: جوانان ایران قدرت نظام اسلامی را به رخ جهانیان و مستکبران می کشانند.

وی تصریح کرد: قدرت نظامی و علمی ایران اسلامی سبب شده که کشورهای غربی ما را به مذاکره دعوت کنند تا ادبیات و گفتمان ما را بشنوند.

آیت الله رمضانی با تاکید بر اینکه افزایش قدرت جمهوری اسلامی به افزایش قدرت اسلام و مسلمانان بر می گردد، افزود: جوانان، طلایه داران کرامت بشری هستید.

وی با اشاره به اینکه ما باید به دنبال وحدت و انسجام امت اسلام باشیم، تصریح کرد: این وحدت سبب می شود تا در برابر خودکامگی، ظلم، ستم و هر چیزی که شأن، جایگاه و کرامت انسانی را خدشه دار می کند، بایستیم.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه همه آموزه های پیامبر (ص) در احکام، حقوق و اخلاق جمع می شود، اضافه کرد: جامعه اگر می خواهد حس مسئولیت پذیری خود را به رخ دیگران بکشد، باید اخلاق محور باشد.

وی با اشاره به اینکه اگر اخلاق، تعهد و مسئولیت نباشد، علم به دست نااهلان سپرده می شود، تصریح کرد: جنایت هیروشیما و ناکازاکی و کشتار میلیون ها انسان در جنگ جهانی اول و دوم ناشی از همین سپردن علم به دست نااهلان است.

آیت الله رمضانی با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) در جنگ هایی که داشتند، همواره در تلاش بودند که انسان ها کشته نشوند، افزود: در مجموع جنگ های پیامبر (ص) از طرفین، کمتر از سه هزار نفر کشته شدند و این در حالی است که در قرن بیستم، حدود ۱۰۰ میلیون انسان کشته شده است.

استفاده از سلاح اتمی به دلیل کرامت انسانی حرام است

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به اینکه امروزه اخلاق خیلی بیشتر از گذشته مورد نیاز جامعه بشری است، تصریح کرد: اینکه جمهوری اسلامی استفاده از سلاح اتمی را حرام دانسته، به دلیل کرامت انسانی است.

وی با بیان اینکه مهمترین مسئولیت پیامبر (ص) این بوده که در جامعه انسان ها کشته نشوند، افزود: اگر اخلاق در کنار پیشرفت علم نباشد، تهدیدات زیادی جامعه بشری را فرا می گیرد.

آیت الله رمضانی با اشاره به اینکه کل آیات قرآن و روایات در سه حوزه اخلاق فردی، اخلاق الهی و اخلاق اجتماعی است، تاکید کرد: در اخلاق فردی انسان خود را یافته و رابطه درست با خود برقرار می کند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه در برخی کشورها انسان ها خود را گم کرده اند تا جایی که به کلینیک هویت شناسی نیازمند هستند، اضافه کرد: اخلاق فردی در واقع رابطه با مجموع ظرفیت ها و استعدادهای شخصی است.

وی اضافه کرد: دنیای امروز دنیای مبارزه تعقل، تفکر، عشق به حق و عدالت خواهی با ستم، ظلم، خودکامگی، خودباختگی و شهوت است و باید پیروز این رقابت را دید.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به اینکه اگر انسان با خود آشتی کند، با خدا و دیگران هم آشتی می کند، تصریح کرد: پیامبران الهی آمدند که بشر با خود، خدا و دیگران آشتی کند.

اخلاق اجتماعی یعنی ارتباط درست انسان با انسان

وی به اخلاق الهی اشاره کرد و گفت: در اخلاق الهی، انسان، خدا صفت می شود و صفاتی که خدا دارد از جمله حکیم، عالم، قادر و غفور شامل انسان هم می شود.

آیت الله رمضانی، اخلاق اجتماعی را همان ارتباط درست انسان با انسان دانست و تصریح کرد: اخلاقیات در آخرت خود را نشان می دهد و ما در آخرت میهمان همین اخلاق خودمان هستیم.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه بر اساس روایات، اخلاق پست و زشت، جهنم را می سوزاند، تاکید کرد: پیامبر اکرم (ص) برای اصلاح اخلاق جامعه بشری آمده بود و اراده خداوند بر اصلاح اخلاق بشریت است.

وی با توصیه به جوانان در کمک کردن به دیگران، به فرمایشی از آیت الله فاضل لنکرانی اشاره کرد و گفت: این مرجع تقلید می فرمودند که «بعد از انجام واجبات، باقی را برای خدمت کردن به مردم بگذارید».

آیت الله رمضانی با بیان اینکه انسان وقتی به خلق نیکو و پسندیده برسد، فرمانده دل مردم می شود، تاکید کرد: حاج قاسم سلیمانی با همین صفات حسنه، فرمانده و محبوب دل میلیون های ایرانی شد.

وی سردار سلیمانی را مصداق آیه «إِنَّ الَّذینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمنُ وُدًّا» دانست و اضافه کرد: حضور پرشور و میلیونی مردم در تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی نشان از همین محبوبیت است.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان