[ad_1]

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمیسیون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مجلس خبرگان رهبری در هشتمین جلسه خود از ابتدای سال جاری، با دعوت از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به بررسی برنامه های تحولی کوتاه مدت و بلند مدت این وزارتخانه پرداخت.

در این نشست، اعضای کمیسیون مطالبات خود پیرامون برخی اشکالات و معضلات فرهنگی در جامعه به ویژه عرصه فرهنگ عمومی، وضعیت مد و لباس، سینما و تئاتر، موسیقی، حوزه نشر و کتاب و اصلاح برخی روش ها در موضوع رایزنی های فرهنگی در خارج از کشور را مطرح و به بحث و تبادل نظر در خصوص این مسائل پرداختند.

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با قدردانی از دغدغه مندی نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و تایید وجود برخی اشکالات، ضمن تشریح رویکرد و برنامه های تحولی این وزارتخانه در دولت سیزدهم گفت: برنامه های کلان ما در حوزه های مختلف با نگاه تحولی به ویژه در حوزه فرهنگ و هنر تدوین شده و تعامل با سایر دستگاه های فرهنگی در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود.

وی همچنین فعال تر شدن رایزنی های فرهنگی جمهوری اسلامی خارج از کشور را مورد تاکید قرار داد و افزود: در برنامه جدید، رایزنی های فرهنگی خارج از کشور از انفعال خارج شده و با به کارگیری نیروهای متخصص، معتقد و با انگیزه این حوزه نیز فعال تر عمل خواهد کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به هماهنگ سازی جریان های فرهنگی کشور و توزیع عادلانه امکانات گفت: فعالیت دستگاه های فرهنگی باید به دور از موازی کاری و در جهت اهداف و مسیر مشترک نظام در عرصه فرهنگ اسلامی و در تراز نظام اسلامی باشد.

خاطرنشان می شود کمیسیون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مجلس خبرگان رهبری از ابتدای آغاز به کار دوره پنجم این مجلس، مطالبه گری از مسئولان فرهنگی و بررسی معضلات بخش های فرهنگی را در دستور کار داشته و از ابتدای تشکیل دولت سیزدهم، با بازتعریف مطالبه گری، به رغم وقوف بر مشکلات و موانع، مسائل را با نگاه تحول، تغییر و اصلاح ساختارها دنبال خواهد کرد.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان