[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله «رضا رمضانی» شامگاه سه شنبه در یادواره شهدای دهستان نصیر محله شهرستان شفت با تأکید بر لزوم داشتن فهم درست از قرآن و اهل بیت (ع)، اظهار کرد: عدالت خواهی و ولایت پذیری دو ویژگی شهدا بود که جامعه همواره به آن نیازمند است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به اینکه حضور در محافل شهدا باید به درک و شناخت درست ما از سعادت در دنیا و آخرت بیانجامد، گفت: باید در این مجالس فکر، ذکر و درون خود را احیا و زنده کنیم.

وی در ادامه یکی از رسالت های انبیای الهی را تربیت بشریت برشمرد و افزود: تشکیل حکومت ها نیز برای تربیت انسان ها بوده و این تربیت معنای رسیدن به حقایق درونی است.

آیت الله رمضانی با بیان اینکه تمام ادیان برای نزدیکی به خداوند هستند، تأکید کرد: نماز یکی از راهکارهای رسیدن به خداوند و قرب الهی است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به اینکه حضرت علی (ع) یکی از معجزات تربیتی پیامبر گرامی اسلام است، تصریح کرد: شهدا حین جنگ با وجود اینکه تشنه بودند ولی آب را به همرزم خود می دادند ایثار شهدای ایران اسلامی، حاصل تربیت نبوی است.

آیت الله رمضانی با اشاره به اینکه پیامبر گرامی اسلام برای رهایی انسان ها از جهل و نادانی آزارهای بسیاری را تحمل کردند، ادامه داد: یکی از مواردی که پیامبر اسلام به بشریت یاد داد این است که نسبت به هم احساس مسئولیت کنیم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه شهدا تربیت شده مکتب پیامبر گرامی اسلام هستند، اظهار کرد: امامین انقلاب نیز در عصر حاضر، جامعیت مکتب نبوی، علوی و حسینی را به ما آموزش دادند تا حیات و زندگی مسلمانان در جامعه عزت مندانه باشد.

وی با اشاره به اینکه احکام اسلامی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به سخره گرفته می شد اما انقلاب این احکام را زنده کرد، گفت: امام خمینی (ره) به اسلام عزت داد و آن را در عرصه های اجتماعی وارد کرد.

آیت الله رمضانی با بیان اینکه عده ای برای عزت و سربلندی ایران اسلامی در مقابل دشمنان ایستادند و دفاع کردند، ادامه داد: در عرصه بین المللی حاج قاسم سلیمانی با رشادت و شجاعت، به دنیای اسلام آبرو بخشید.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان