به گزارش لنگرخبر، پرویز محمدنژاد در گفت و گو با ایسنا، درباره پیگیری های کمیسیون انرژی در خصوص افزایش قیمت قبوض برق مشترکین، با اشاره حضورش در شرکت توانیر وزارت نیرو در این باره بیان کرد: در جلسه گذشته کمیسیون انرژی، بنده به عنوان رئیس کمیته "نیرو" کمیسیون گزارشی را در جهت روشن شدن مواردی که سبب افزایش قیمت قبوض برق مشترکین شده، به اعضای کمیسیون ارائه کردم.



وی در ادامه اظهار کرد: برای جلسه آتی کمیسیون نیز از مسئولان ذی ربط در این حوزه دعوت کردیم تا در جلسه حضور یافته و این موضوع با جزئیات دقیق تر مورد بررسی قرار گیرد. قطع به یقین افزایش چندین برابری قبوض برق تابع یک دستورالعمل جدیدی در این حوزه نیست. بر اساس قانون برنامه دهک های پایین جامعه که کم تر از ۱۶۰ کیلو وات مصرف برق دارند، نباید هزینه ای برای آن بپردازند.



نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از سوی دیگر برای جبران این هزینه و متضرر نشدن وزارت نیرو مقرر شده تا افرادی که بیش از الگوی مصرف برق استفاده می کنند مبلغ بیشتری را به همان میزان بپردازند. اما امروز بحث افزایش قیمت ۲ برابر الگوی مصرف مطرح شده که در قانون نبوده است.



رئیس کمیته "نیرو" کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: هیچ کس حق ندارد حقی از مردم ضایع کند و کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به هر شکلی که شده اجازه ضایع شدن حق مردم را نخواهد داد و ما جلوی این اقدام را خواهیم گرفت.



انتهای پیام
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان