[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، علی فتح اللهی صبح دوشنبه در جلسه ستاد مدیریت کرونا رشت با اشاره به استقبال خوب شهروندان از پایگاه های شبانه روزی واکسیناسیون، اظهار کرد: در این پایگاه بیش از سه هزار دُز واکسن در طول شبانه روز تزریق می شود.

وی با بیان اینکه با توجه به استقبال شهروندان در تلاش هستیم یکی از پایگاه های واکسیناسیون تجمیعی را در شیفت عصر فعال کنیم، افزود: از مجموع ۶۵ هزار و ۵۱۳ دانش آموز بالای ۱۲ سال مشغول به تحصیل در رشت تاکنون ۳۷ هزار دانش آموز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

فرماندار رشت با اشاره به اینکه این تعداد معادل ۵۶ درصد دانش آموزان است، گفت: با اجرای طرح ضربتی واکسیناسیون دانش آموزان در هفته گذشته انتظار می رود در کوتاه ترین زمان همه دانش آموزان واجد شرایط واکسن کرونا را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی در شهرستان رشت به حدود ۶۵ درصد رسیده است، تأکید کرد: عادی انگاری و بی توجهی به رعایت شیوه نامه ها می تواند ماه را به شرایط سخت گذشته بازگرداند.

فتح اللهی با اشاره به اینکه تعداد بستری های کرونایی در بیمارستان های رشت به ۱۸۳ نفر رسیده است، ادامه داد: در مقایسه با هفته گذشته شاهد کاهش ۱۷ درصدی هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه تاکنون ۷۷۰ هزار شهروند رشتی واکسن کرونا دریافت کرده اند، گفت: از این تعداد ۵۸۰ هزار نفر دُز اول معادل ۷۵ درصد و ۱۹۰ هزار نفر هر دو دُز معادل ۲۵ درصد جمعیت را دریافت کرده اند.

فرماندار رشت با اشاره به برخی مشکلات در زمینه تأمین واکسن برکت، اضافه کرد: تا تأمین واکسن مورد نیاز برکت تزریق دُز یک این واکسن در دستور کار نیست.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان