[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جواد باقری در خطبه های نماز جمعه این هفته بخش اسالم با تسلیت شهادت امام حسن عسکری (ع) به بیان نقش ویژه ایشان در تکمیل مسیر توحیدی انبیا الهی پرداخت و گفت: ایشان علیرغم غربت و بی مهری حتی از سوی پیروان خود تکمیل کننده این حرکت الهی بودند و زمینه را برای مواجهه امت اسلامی با غیبت امام معصوم فراهم کردند.

حجت الاسلام باقری با بیان اینکه همراهی و همگام بودن با ولایت و امامت نشانه خداترسی و تقوا است، افزود: پیش افتادن از امر ولایت یا عقب ماندن از آن در متون دینی ما با عنوان مارق و زاهق بیان شده است یعنی کسی که تندتر از ولایت برود از مسیر حق خارج می شود و کسی که کندتر از ولایت برود نابود خواهد شد و تنها همراهان با ولایت هستند که در اتصال و پیوستگی با ولایت خواهند ماند.

وی با اشاره به اینکه در دوران امام حسن عسکری (ع) بعضی افراد به خود اجازه می دادند در مقابل برخی مسائل از ایشان سوال و گزارش بخواهند در حالی که این خلاف شأن امامت و امت است، گفت: متأسفانه امروز هم عده ای گمان می کنند در امور حاکمیتی و به خصوص جایگاه امام جمعه می توانند دخالت کنند.

امام جمعه اسالم با بیان اینکه امام جمعه در جایگاه امام جامعه است، تصریح کرد: امام جمعه از کسی جز ولی امر مسلمین خط و ربط نمی گیرد.

وی با محکوم کردن اقدام تروریستی گروهک داعش در به خاک و خون کشیدن نمازگزاران جمعه در مسجد شیعیان قندوز افغانستان، تصریح کرد: تکرار چنین حوادثی موجب بروز ناامنی در افغانستان و نشانه ضعف طالبان در برقراری نظم و امنیت در جامعه است.

حجت الاسلام باقری با اشاره به اینکه این اقدامات با هدف ایجاد ناامنی با حمایت آمریکا از بقایای گروهک تروریستی داعش در افغانستان صورت می گیرد، ادامه داد: آمریکا هر جا منافع خود را از دست رفته می بینید اقدام به جنایت و خونریزی می کند تا ذهن و توان کشورهای حامی افغانستان را به جای توسعه به جنگ و درگیری مشغول کند و مانع پیشرفت کشورهای منطقه شود.

امام جمعه اسالم به برنامه های اقتصادی دولت سیزدهم برای مهار تورم و کنترل گرانی اشاره و اضافه کرد: تورم دو رقمی نزدیک حدود ۵۰ درصدی یک شبه نیامده است که یک شبه هم از بین برود ولی با برنامه های اقتصادی دقیق و توسعه تولید و رونق صنایع داخلی می توان بر مشکلات غلبه کرد.

حجت الاسلام باقری با بیان اینکه متأسفانه در سال های گذشته همه چیز را به مذاکره و تحریم گره زده بودند، افزود: امروز سیاست خارجی ما تغییر کرده است و به جای توجه به شش کشور غربی نگاه ویژه ای به کشورهای همسایه و منطقه داریم و این به غربی ها هشدار می دهد که ما همیشه منتظر آنها نخواهیم ماند.

وی با اشاره به تهدیدهای نظامی و حمله به تأسیسات هسته ای از سوی کشورهای استکباری، افزود: ما برای مذاکره با غربی ها عجله ای نداریم و این اقدام ما نوعی تنبیه برای آنها است که ما هستیم که زمان مذاکرات را تعیین می کنیم.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان