[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، حسین نحوی نژاد بعد از ظهر دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به روز ملی پاراالمپیک، عصای سفید، هفته ملی کودک و هفته سلامت روان، اظهار کرد: مهم ترین رسالت بهزیستی در این حوزه ها پیشگیری و درمان به صورت تحقیقاتی است.

مدیر کل بهزیستی گیلان با بیان اینکه ۲۵۸ دانش آموز کم بینا و نابینا تحت پوشش بهزیستی هستند، گفت: ۹۳ دانشجو و ۲۱۰ ورزشکار کم بینا و نابینا نیز از خدمات این نهاد خدماتی استفاده می کنند.

وی با اشاره به برخی عوامل بروز نابینایی و یا کم بینایی، افزود: فشار خون بالا، دیابت و آب سیاه یا آب مروارید از علل های مهم نابینایی در کشور محسوب می شوند.

نحوی نژاد تنبلی چشم را از شایع ترین عوامل کم بینایی و نابینایی در سنین زیر ۲۰ سال عنوان کرد و گفت: غربالگری کودکان در سنین پایین یکی از اقدامات مهم در این زمینه محسوب می شود که استان گیلان جز سه استان برتر کشور در این مورد است.

وی با بیان اینکه با همکاری شهرداری رشت ۱۸۰ کودک کار شناسایی و تحت پوشش بهزیستی قرار دارند، اضافه کرد: از این تعداد ۹۴ کودک از خدمات بازگشت به تحصیل بهره مند شده اند.

مدیر کل بهزیستی گیلان با اشاره به اینکه پنج درصد کودکان کار کشور مربوط به این استان هستند، تصریح کرد: کمک هزینه معیشتی ۳۵۰ هزار تومانی به ۵۹ کودک پرداخت شده است.

وی به حمایت از دو هزار و ۲۰۰ کودک زنان سرپرست خانوار و پرداخت کمک هزینه تحصیلی به ۴۵۰ کودک اشاره و اظهار کرد: ۴۹۰ خانوار دارای چهار قلو در ماه بین ۹۰۰ تا یک میلیون و۱۰۰ هزار تومان مستمری دریافت می کنند.

نحوی نژاد در ادامه با اشاره به پوشش ۴۷۳ ورزشکار معلول از سوی بهزیستی گیلان، گفت: از این تعداد ۱۹۵ نفر به صورت حرفه ای به ورزش مشغول هستند.

وی به وضعیت نامطلوب آمارهای بالای طلاق در استان گیلان اشاره کرد و افزود: از دی ماه سامانه ای تحت عنوان «زمان» راه اندازی شده که افرادی که به دنبال انجام طلاق توافقی هستند در این سامانه ثبت نام و بعد به سامانه «تصمیم» برای مشاوره ارجاع داده می شوند.

مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به فعالیت ۳۷ مرکز مشاوره در این زمینه، اضافه کرد: در شش ماهه نخست امسال هزار و ۴۲۵ زوج به سامانه تصمیم ارجاع شده و ۴۹۱ نفر در حال رسیدگی هستند.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان