[ad_1]

سیاوش غلامی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به دریافت گزارش گمشدن یک تیم کوهنوردی ۱۳ نفره اهل استان کردستان، اظهارکرد: به این گروه به ارتفاعات رحیم آباد رودسر صعود کرده بودند.

وی با بیان اینکه این حادثه ساعت ۲۰ شامگاه جمعه به مرکز اطلاع رسانی هلال احمر اطلاع رسانی شد، افزود: بعد از دریافت این گزارش تیم های امدادی به محل اعزام شدند.

غلامی با اشاره به مصدومیت سه نفر در این حادثه، گفت: پس از اقدامات لازم امدادی بر روی مصدومان، دو نفر از مصدومان سرپایی درمان شدند و دیگر نیز توسط عوامل امدادی جمعیت هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شد.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از تجهیزات لازم در هنگام سفر و کوهنوردی، اظهار کرد: هموطنان حتماً مسیرهایی را انتخاب کنند که خوب می شناسند و اخبار هواشناسی را نیز دنبال کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان تاکید کرد: به دلیل عدم آشنایی گروه های کوهنوردی با شرایط جوی مناطق صعب العبور کوهستانی و عدم آشنایی با منطقه، از سفر به مناطق کوهستانی و ارتفاعات اجتناب کنند.

وی ادامه داد: گروه های کوهنوردی همچنین ضمن به همراه داشتن تجهیزات لازم کوهنوردی حتی المقدور قبل از حرکت، هیئت کوهنوردی و مراکز امدادی را از زمان و منطقه صعود خود مطلع کنند.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان