[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، سید رضا صالحی امیری عصر چهارشنبه در یادواره ۳۶۰ شهید ورزشکار گیلانی به جایگاه شهدا اشاره و با بیان اینگه آنها نیازی به برگزاری مراسم بزرگداشت و تجلیل ندارند، اظهار کرد: توسل ما به شهدا سبب می شود تا به سمت نور هدایت شویم.

وی با بیان اینکه امروز جامعه نیازمند معرفت و اخلاق و الگوبرداری از زندگی شهدا است، گفت: برگزاری مراسم بزرگداشت و یادواره شهدا فرصتی برای بهره مند شدن از فضائل شهدا است.

رئیس کمیته ملی المپیک در ادامه با اشاره به اینکه شهدا مسیر درست حرکت و رسیدن به قله های افتخار را به ما نشان می دهند، افزود: انحراف از مسیر شهدا سرگشتگی و گمراهی به دنبال دارد.

وی ادامه داد: وجود تورم و بیکاری در حوزه اقتصادی، اعتیاد و طلاق و ناهنجاری ها و آسیب ها در حوزه اجتماعی و حتی برخی مشکلات در حوزه سیاسی به دلیل دور شدن از مسیر و راه شهدا است.

صالحی امیری با اشاره به اینکه ابعاد جسمانی و روحانی دو ساحت ورزش است، تصریح کرد: رسیدن به ورزش، مقام و بعد مادی ساحت جسمانی و داشتن مرام، اخلاق و فضیلت و روحیه پهلوانی ساحت روحانی ورزش است.

وی با بیان اینکه هویت ورزش را ساحت روحانی آن تشکیل می دهد، اضافه کرد: جوانان امروز ایران نیازمند عبور از رذیلت ها و رسیدن به فضیلت شهدا و مدیریت و راهنمایی هستند.

رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به این جایگاه خون و جوانان بسیاری را تقدیم کرده است، گفت: بزرگترین دستاورد دفاع مقدس انقلاب فرهنگی است.

وی با بیان اینکه ایثار و از خود گذشتگی و همدلی و استقامت و مقاومت و شجاعت و جهاد و شهادت را گفتمان جمهوری اسلامی گفتمان جمهوری اسلامی ایران را تشکیل می دهد، ادامه داد: شهدا از امام حسین (ع) الگوبرداری کردند. و به همین واسطه این مسیر هرگز خاموش نمی شود.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان