[ad_1]

بازار بورس/ رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰/ پرونده پزشک تبریزی و... از موضوعات و اخبار پربازدید تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، درخواست نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از وزیر نفت مبنی بر "اعلام تعداد از افراد شاغل در وزارت نفت که بیش از ۳۰ میلیون تومان به صورت ماهیانه دریافت می کنند"، در صدر اخبار پرمخاطب امروز قرار  گرفت.

عباس مقتدایی در نامه ای به جواد اوجی نوشت: باتوجه به انتشار فیش حقوقی یکی از کارکنان آن مجموعه از سوی برخی رسانه های کشور، خواهشمند است دستور فرمایید به طور دقیق و با صراحت به اینجانب اعلام شود که چه تعداد از افراد شاغل در وزارت نفت، رقمی بیش از ۳۰ میلیون تومان به صورت ماهیانه دریافت می کنند.

امروز همچنین، رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش با برگزاری رژه شناورهای سطحی و زیر سطحی از جمله ناوشکن تمام ایرانی دنا، به کار خود پایان داد.

در جریان آخرین روز از این رزمایش، پهپادهای MQ-۹ و RQ-۴ در حالی که از کیلومترها دورتر در رصد کامل شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور قرار داشتند، اقدام به ورود به منطقه FIR و محدوده ADIZ (منطقه شناسایی دفاع هوایی) ایران کرده بودند، از سوی پدافند هوایی ارتش رهگیری و با اخطار جدی مواجه شدند.

بررسی وضعیت اقتصادی کشور و بازار بورس با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی در دستور کار جلسه علنی صبح امروز قرار گرفت.

سید احسان خاندوزی در این جلسه ضمن ارائه گزارش در خصوص شرایط بازار بورس اوراق بهادار و برنامه های وزارتخانه در این حوزه تاکید کرد: برنامه دولت حمایت از بازار سرمایه و به ویژه سهامداران خرد با استفاده از تقویت جدی بازار گردانی، تقویت صندوق تثبیت بازار، بهره گیری از اوراق تبعی و تشویق سهامداری غیرمستقیم از سوی مردم می باشد.

بعد از گزارش وزیر اقتصاد درباره بازار بورس، محمدباقر قالیباف اظهار کرد: براساس سیاست های دولت قبل مردم به این بازار اعتماد کردند و ما شاهد این بودیم که تعداد سهامداران از چهار یا پنج میلیون به ۴۰ تا ۵۰ میلیون رسید که بسیاری از این سهامداران هم سهامداران خرد هستند.

گزارش کامل ایسنا از جلسه بررسی وضعیت بازار بورس در جلسه علنی امروز (سه شنبه) هجدهم  آبان ماه ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی را می توانید اینجا بخوانید.

همچنین جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس در نطق میان دستور خود در این جلسه از ایجاد دو قطبی بین طب نوین و طب سنتی در جامعه انتقاد کرد و گفت: چرا تدابیر ستاد کرونا را که ولی امر مسلمین همه ملت را به رعایت مصوبات و تدابیر آن دعوت می کند خلاف شرع مقدس و عقل و منطق می دانیم و این موضع غلط را ترویج می کنیم؟

وی افزود: آیا قرائت "جدیدی" در اطاعت از ولایت به نام زنده کردن گفتمان امام و رهبری در راه است که به ما می گویید کمیسیون امنیت ملی جلوی واکسن زدن رهبری را بگیرد؟ ما می گوییم ولی امر مسلمین در تزریق واکسن هم تاکید نموده اند و هم خود را در انظار عمومی قرار دادند و دو بار واکسن زدند، به ما می گویید فهم شما از ولایت درست نیست؟ چرا بعضی از ما در حال دو قطبی سازی طب نوین و طب سنتی هستیم؟

از خبرهای پربازدید حوزه سیاست خارجی، گفت و گوی تلفنی وزیر امور خارجه آلمان با حسین امیرعبداللهیان بود.

وزیر امور خارجه کشورمان و هایکو ماس  در این گفتگوی تلفنی درخصوص آخرین وضعیت روابط دوجانبه، گفتگوهای وین و همچنین تحولات منطقه با یکدیگر گفتگو کردند. 

هایکو ماس در این تماس ضمن احوالپرسی از وزیر امور خارجه برای ایشان بهبودی کامل آرزو کرد.

وزارت اطلاعات هم در اطلاعیه ای جزییات انهدام شبکه کلاهبرداری یونیک فاینانس را اعلام کرد و نوشت: با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) بیش از ۱۵۰ نفر از سرشبکه ها و سرکرده های اصلی شرکت هرمی یونیک فاینانس (unique finance) در ۱۹ استان کشور شناسایی و مورد ضربه قرار گرفت.

تایید حکم قصاص پزشک تبریزی پس از رسیدگی دوباره در دیوان عالی کشور از خبرهای پربازدید بامداد امروز بود.

وکیل مدافع علیرضا صلحی - پزشک تبریزی که حکم قصاصش به اتهام قتل دو عضو خانواده اش در دیوان عالی کشور نقض و در دادگاه بدوی مجددا به قصاص محکوم شده بود_ از تایید حکم قصاص موکلش پس از رسیدگی دوباره در دیوان عالی کشور خبر داد و افزود: دیوان عالی کشور پس از بررسی دوباره رای بدوی شعبه ۳ دادگاه کیفری یک استان آذربایجان شرقی (قصاص) را تایید کرد.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان