[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، فیروز فاضلی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست با شهردار رشت با موضوع بررسی وضعیت تالار مرکزی این شهر، اظهار کرد: این جلسه برای رسیدن به یک نتیجه مطلوب برای فرهنگ و هنر استان گیلان است.

وی با بیان اینکه نامه نگاری های متعددی در دوران شهرداران گذشته برای تعیین تکلیف وضعیت تالار مرکزی رشت از شوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان انجام شده بود، افزود: انتظار می رود مدیران مدیریت شهری رشت نیز اهتمام ویژه ای نسبت به این موضوع داشته باشند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه تمامی تالارهایی که در مراکز استان ها ساخته شده مطابق ماده ۵۵ شهرداری ها زمین را رایگان در اختیار ادارات کل فرهنگ و ارشاد قرار داده اند.

وی با بیان اینکه هیچ تالار مرکزی در کشور با مشکل همانند تالار مرکزی رشت در زمینه تملک زمین مواجه نشده است، اضافه کرد: باید دید مدیران شهری رشت نسبت به این موضوع تغییر کند.

فاضلی در ادامه با اشاره به اینکه در موضوع تالار مرکزی رشت باید بین منافع شهر و استان و منافع شهرداری، شورای شهر و شهرداری رشت باید یک موضوع را انتخاب کند، تصریح کرد: تصمیم و انتخاب درست مدیران شهری رشت می تواند به حل این موضوع ختم شود.

وی به موضوع حضور سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت در مزایده بهره برداری از تالار مرکزی اشاره و اضافه کرد: در این موضوع فصل الخطاب قانون است و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تمام شرایط قانونی برای مزایده را برای همه به صورت یکسان اجرا می کند.

در اجرای مزایده قانون فصل الخطاب است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه برای بهره برداری از تالار مرکزی بر اساس قانون باید مزایده برگزار شود، گفت: علاقه مندان باید مطابق ماده ۲۷ در این مزایده شرکت کنند.

فاضلی تأکید کرد: همه متولیان اعم از شورای شهر و شهرداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در مورد موضوع تالار مرکزی رشت باید منافع مردم به ویژه هنرمندان و علاقه مندان به فرهنگ و هنر را مد نظر قرار دهند.

وی ادامه داد: مایه تأسف خواهد بود که بخاطر برخی مسائل، ظرفیت ها و پتانسیل ها خوب تالار مرکزی رشت به عنوان بزرگترین تالار شمال کشور با این میزان از هزینه و صرفه بیت المال مورد بهره برداری قرار نگیرد و همچنان درگیر مسائل حاشیه ای همانند مالکیت زمین باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه بهره برداری و استفاده از این تالار یکی از مطالبات مهم مردم رشت و استان است، تصریح کرد: بر همین اساس باید در کوتاه ترین زمان این موضوع تعیین تکلیف و ماده ۲۷ برای این تالار اجرایی شود.

وی با تأکید بر لزوم تغییر نگرش مدیریت شهری در زمینه موضوع تالار مرکزی رشت، افزود: با توجه به همسایگی با کشورهای حاشیه خزر به دنبال برگزاری برنامه های بین المللی با حضور این کشورها هستیم.

فاضلی تأکید کرد: تملک این زمین برای شهرداری است اما باید با تغییر دید و در نظر گرفتن منافع رشت، استان و مردم فراخوان برگزاری مزایده انجام شود.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان