[ad_1]

خبرگزاری مهر، گروه استان ها- الهام حیدری: شهر شفت بیش از ۶۵۰۰ نفر جمعیت دارد. شاید هیچ شهروند گمان نمی کرد شفتی که در سال ۷۴ به عنوان شهر شناخته شد پس از گذشت چند دهه نتواند از حداقل امکانات عمومی شهری برخوردار باشد. به نظر می رسد مدیریت شهری شفت در این سال ها با بحران نیروهای انسانی متخصص، عدم تخصیص اعتبارات استانی و ملی کافی و بی تفاوتی مسئولان مواجه بوده و نتوانسته در راستای توسعه شهری و رضایتمندی شهروندان گامی رو به جلو بردارد.

سیمای ظاهری آشفته، کمبود فضای خدماتی و تفریحی، عدم ترمیم و بازسازی مسیرهای اصلی و فرعی، مشکلات فاضلاب شهری و مسائلی از این دست صدای اعتراض شهروندان شفتی را بلند کرده است. روی کار آمدن شورای ششم با ترکیب جدید این کور سوی امیدی در دل شهروندان این شهر برای حل این مشکلات روشن کرده بود که با اتفاقات اخیر همان امید اندک نیز ناامید شد.

شهروندان شفتی چند وقتی است که اختلافات اعضای شورای ششم این شهر از دفتر شورا خارج به فضای مجازی کشیده شده و هر روز شاهد انتشار بیانیه یک عضو و روز بعد پاسخ عضو بعدی هستند و در این میان استعفای سوال بر انگیز شهرداری که تا قبل از برگزاری مراسم تحلیف شورای جدید به هر دری زد تا ابقاء شود نیز وضعیت این شهر را بیش از گذشته پیچیده و امید شهروندان را برای ایجاد تغییر در وضعیت موجود ناامید نکرده است.

حال بعد از درگیری های فضای مجازی اعضای شورای شهر شفت اقدام به انتشار فراخوان برای انتخاب شهردار آن هم تنها با فرصت سه روزه کرده اند. امروز سوال اینجاست که آیا انتشار این فراخوان برای بازی با افکار عمومی است یا اینکه اعضای شورا واقعاً فکر می کنند که در این مدت کوتاه می توانند شاهد حضور گزینه های مناسب برای تصدی سمت شهرداری این شهر باشند.

«شفت» محروم تر از همیشه/ امکاناتی که در حد یک روستا هم نیست

از کمترین خدمات محروم هستیم

با توجه به حاشیه های اخیر شورای اسلامی و شهرداری شفت از نزدیک با شهروندانی که در یکی از خیابان های این شهر با بیشترین مشکلات و کمترین خدمات شهری ساکن هستند گفتگویی انجام دادیم.

«محمد پور باقر» از مغازه داران خیابان «بلال حبشی» شفت در گفتگو با خبرنگار مهر نداشتن فاضلاب را یکی از مهم ترین مشکلات ساکنان این خیابان عنوان کرد و گفت: چاله و چوله های زیاد این خیابان به وسایل نقلیه مردم آسیب وارده کرده و کسی هم پاسخگو نیست که در این شرایط وحشتناک اقتصادی چرا شهروندان باید از شاهد چنین وضعیت نا مناسبی در سطح معابر باشند.

وی با خطاب قرار دادن اعضای شورای شهر شفت، گفت: این آقایان به جای اینکه در فضای مجازی یکدیگر را متهم کنند باید به وعده ها و شعارهای انتخاباتی خود عمل کرد و در راستای بهبود وضعیت شهر به ویژه این خیابان تلاش کنند.

نمی دانیم جز شهریم یا روستا

«عارف صالحی» یکی دیگر از ساکنان این خیابان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه جمع آوری با تأخیر زباله و پسماند از معضلات این منطقه است، افزود: هنوز مشخص نیست که ساکنان این منطقه برای خدمات گرفتن باید به شهرداری مراجعه کنند یا دهیاری.

وی با بیان اینکه این منطقه بیش از ۳۰۰ خانوار و بیش از هزار نفر جمعیت دارد، گفت: با توجه به اینکه منطقه «بلال حبشی» از سال ۹۶ به حوزه شهری واگذار شده اما هنوز مردم این منطقه بلاتکلیف هستند و نمی دانند برای دریافت خدمات باید به کجا مراجعه کنند.

صالحی با اشاره به اینکه آسفالت نامناسب کوچه ها و وجود چاله های فراوان، نداشتن فاضلاب سلامت کودکان این منطقه را به خطر انداخته است، افزود: ادارات شهرستان شفت نیز با کنده کاری هایی که در این منطقه انجام داده و آن را بدون بازسازی رها می کنند بر مشکلات این خیابان افزوده اند.

وی با تاکید بر اینکه در زمان انتخابات کاندیدا به این منطقه آمده و با قول های فراوان از مردم می خواهند که به آنها رأی دهند، اضافه کرد: انتخابات که تمام می شود مردم برای ارائه خدمات و قول هایی که داده اند به آنها مراجعه می کنند که به آنها گفته می شود شما باید از روستا خدمات بگیرید و جز حوزه شهر به حساب نمی آید.

این شهروند شفتی با بیان اینکه اگر این منطقه جز روستا بود قطعاً با مشکلات کمتری مواجه بودیم، ادامه داد: حداقل از بلاتکلیفی بیرون می آمدیم تا کی ساکنان این خیابان باید چوب بی تدبیری مسئولان را بخورد.

صالحی با اشاره به اینکه اعضای شورا به جای وحدت در فضای مجازی از خجالت یکدیگر در می آیند، گفت: این حاشیه ها سبب شده تا آبادانی این شهر به تأخیر بیفتد.

وی در ادامه با بیان اینکه چند ماهی است که کابل های تلفن خیابان بلال حبشی که کابل های تلفن این منطقه به سرقت رفته است، تصریح کرد: با توجه به تعداد بالای خانوار و داشتن دانش آموز این منطقه از نداشتن اینترنت خانگی نیز رنج می برد اما دریغ از پیگیری اداره مخابرات شهرستان در این خصوص.

«شفت» محروم تر از همیشه/ امکاناتی که در حد یک روستا هم نیست

سپاه باز مثل همیشه در حل مشکلات پای کار است

آنچه که در گفتگو با اهالی خیابان «بلال حبشی» مشخص بود این است که در همه این مدت برای حل این مشکلات هیچ نهادی به جز سپاه در کنار آنها نبوده است. فرمانده سپاه ناحیه شفت درباره اقدامات انجام شده در این خیابان در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: قرارگاه جوادالائمه (ع) در راستای ارائه خدمات فرهنگی، عمرانی و اجتماعی در این منطقه راه اندازی شده است.

سرهنگ احمد نقدپور با بیان اینکه خیابان «بلال حبشی» به عنوان محله آسیب پذیر به استان معرفی شده است، گفت: سال گذشته مسئولان را به این منطقه دعوت کرده و این کار سبب شد تا دستگاه ها و مسئولان شهرستان برای جمع آوری آب های سطحی اقدامات اولیه را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه با کمک خیران و سپاه شهرستان توانستیم با مبلغی بیش از ۱۵۰ میلیون تومان برای ساکنانی که از مشکلات معیشتی و نداشتن لوازم ضروری زندگی رنج می بردند لوازم اولیه زندگی تهیه کنیم، ادامه داد: ۱۰ گوشی اندروید برای دانش آموزان این محله نیز تهیه شد.

سرهنگ نقدپور با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ بسته معیشتی در میان افراد نیازمند و آسیب دیده از کرونا خیابان بلال حبشی توزیع شده است، تصریح کرد: دو مرحله ویزیت رایگان با حضور پزشک های عمومی و متخصص و یک مرحله توزیع داروی رایگان نیز با همکاری بسیج جامعه پزشکی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان، به شهروندان این منطقه ارائه شد.

وی در ادامه از مسئولان و دستگاه های اجرایی شهرستان شفت و به خصوص شورای اسلامی و شهرداری خواست که در خصوص خدمت رسانی و حل مشکلات و معضلات فرهنگی، اجتماعی و عمرانی این محله و دیگر مناطق شهر اقدامات قابل توجهی انجام دهند.

برای شنیدن پاسخ اعضای شورای شهر شفت درباره مطالبات مردمی و وضعیت شهرداری این شهر هماهنگی های لازم برای گفتگو با «حسن خلیلی» رئیس شورای این شهر کردیم که وی به تماس های مکرر خبرنگار مهر پاسخ نداد که خود جای سوال است که منتخبان شورا به عنوان یک نهاد مردمی و نمایندگان مردم چرا برای مطالبه گری شهروندان پاسخی ندارند.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان