[ad_1]

به گزارش سایت خبری تحلیلی لنگرخبر، سدمعبر یکی از مشکلاتی است که روز به روز در سطح مرکز شهر لنگرود و خیابان های شهر در حل گسترش است و این باعث نگرانی هایی نیز شده که بعضا باعث ناهنجاری نیز شده است. پیاده رو در لنگرود بخصوص در مرکز شهر لنگرود دیگر معنایی ندارد و بخشی را دستفروشان و بخش دیگر را مغازه داران اشغال کرده اند و افراد پیاده برای رفت و آمد از کنار خیابان عبور می کنند!

ساماندهی دستفروشان و رفع سدمعبر یکی از مطالبات جدی مردم لنگرود است و از شهرداری و شورای شهر لنگرود خواستار جانمایی برای دستفروشان سطح شهر برای انجام کسب و کار و رفع سدمعبر را دارند، در دوره گذشته شورای شهر لنگرود نیز طی یک بازه زمانی طرح ساماندهی سدمعبر انجام شده بود ولی به دلیل عدم هماهنگی بین دستگاه های مختلف، شهرداری و شورا در وسط کار جاماندند و پیاده روهای سطح شهر مکانی دائمی برای بساط دستفروشان شد!

طبق قانون، ۹ اداره و نهاد متولی ساماندهی دستفروشان و رفع سدمعبر هستند که متولی اصلی آن فرمانداری است و شهرداری و شورا، اداره صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، شبکه بهداشت، راه و شهرسازی و غیره از جمله اعضای این کارگروه هستند که اعضای شورا از آغاز فعالیت شورای ششم لنگرود چندین جلسه با اعضای این کارگروه برگزار کرده اند تا بتوانند این طرح را به سرانجام برسانند.

در این راستا جلسه ای با حضور اعضای شورای شهر و سرپرست شهرداری لنگرود، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت لنگرود، رئیس اتاق اصناف لنگرود و رئیس تعدادی از اتحادیه های صنفی شهرستان در سالن اجتماعات شورای شهر لنگرود برگزار شد.

عزم شورای شهر ساماندهی شهر است نه فقط دستفروشان

رئیس شورای اسلامی شهر لنگرود در این جلسه با بیان اینکه مردم در فضای مجازی و در بطن جامعه، مطالبات بحقی درباره سدمعبر دارند که همه این انتظارات را نیز از شورا و شهرداری طلب می کنند، اظهار کرد: برای رفع سد معبر، فقط شورا و شهرداری دخیل نیستند و چندین اداره و نهاد لنگرود نیز دخیل هستند و در این زمینه چندین جلسه نیز برگزار شده و پیگیری ها ادامه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین محسن فداکار با بیان اینکه در حال برنامه ریزی برای ساماندهی دست فروشان با همکاری و هماهنگی دیگر ادارات متولی هستیم، گفت: در قانون جدید، متولی اصلی سدمعبر فرمانداری است و شهرداری دبیر آن کارگروه است که در این راستا نیز در حال پیگیری وظایف قانونی خود هستیم.

وی با بیان اینکه به زودی جلسه ای با اعضای شورای تامین در این زمینه برگزار خواهد شد، افزود: عزم شورای شهر و شهرداری فقط ساماندهی دستفروشان و رفع سدمعبر نیست بلکه به دنبال ساماندهی شهر برای حفظ آرامش کسبه و مردم و رونق کسب و کار برای همه بازاریان هستیم.

ساماندهی دستفروشان به معنی تعطیلی کار آنان نیست

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لنگرود نیز با بیان اینکه لنگرود در حوزه کسب و کار فراتر از شهرستان های دیگر است، اظهار کرد: علی رغم وجود این خوبی و مزیت، مشکلاتی نیز وجود دارد و برای در رونق بودن همیشه بازار و کسب و کار باید به صورت دقیق برنامه ریزی شود.

اباصلت صفری با بیان اینکه در گذشته برای رفع سدمعبر هماهنگی خوب و تعامل بین همه دستگاه ها به خوبی وجود نداشت، گفت: کسی حاضر نیست و حق ندارد کسب و کار کسی را بدون دلیل موجه تعطیل کند ولی این به معنی بی نظمی نباید تلقی شود و کسب و کار باید نظم داشته باشد.

وی با بیان اینکه حدود ۱۰ هزار واحد صنفی در شهرستان لنگرود فعالیت می کنند، افزود: در گوشه و کنار بازار لنگرود نیز افرادی هستند که غیرمجاز در حال فعالیت هستند و بعضا برخی ناهنجاری ها هم به وجود می آید.

رئیس اداره صمت لنگرود با بیان اینکه نیاز است تا دست فروشان ساماندهی شود، تصریح کرد: ساماندهی دستفروشان به معنی تعطیلی کار آنان نیست و با ساماندهی دستفروشان، اصناف دیگر و مردم نیز آسوده خاطر می شوند و همان دستفروشان نیز می توانند با آرامش و امنیت بهتر و بیشتر در سایه ساماندهی کسبه دستفروش به کاسبی بپردازند.

سدمعبر همیشه دغدغه اتاق اصناف بود

رئیس اتاق اصناف لنگرود نیز با بیان اینکه سدمعبر همیشه دغدغه اتاق اصناف بود، اظهار کرد: طبق آماری که گرفته شد در حاشیه خیابان و بلوارها حدود ۱۵۰ خودرو مشغول کاسبی هستند و این کار خطراتی نیز برای مردم و رانندگان دارد که در این مورد نیز باید اقداماتی جهت ساماندهی انجام شود.

محمدتقی فریب با بیان اینکه مغازه داران هرماه و هر سال هزینه های مختلفی را به دولت می پردازند، گفت: دستفروشان هیچ هزینه ای نظیر پروانه، اجاره، دارایی، قبوض و غیره ندارند و این، موجب اعتراض پروانه داران و مغازه داران شده و انتظار کمک از مسؤولین را دارند.

ساماندهی بدون حمایت دادستانی شدنی نیست

غلامرضا منصفی عضو شورای شهر لنگرود نیز با بیان اینکه در دوره گذشته شورا کارهایی برای ساماندهی دستفروشان انجام شده بود ولی هر بار به دلیل وجود مشکلاتی در کشور طرح ها اجرا نمی شد، اظهار کرد: در سطح شهر، مغازه داران نیز کالاهای خود را بیرون از مغازه خود دپو کرده اند ولی اعلام آمادگی کردند در صورت ساماندهی دستفروشان، اجناسشان در بیرون از مغازه را جمع می کنند و البته برای اجرای طرح ساماندهی دستفروشان نیاز است تا دادستانی نیز حمایت کند.

سیروس آقاجانیان عضو دیگر شورای شهر لنگرود نیز با بیان اینکه نیاز است قبل از اجرای طرح ساماندهی دستفروشان و رفع سدمعبر، در این زمینه فرهنگ سازی بیشتری شود، اظهار کرد: در دوره گذشته شهرداری و شورا، اجرای طرح ساماندهی دستفروشان انجام شد ولی به دلیل عدم هماهنگی بین دستگاه ها وعدم وجود فرهنگ سازی بین بازاریان آن طرح به خوبی انجام نشد.

لیلا رمضانی عضو دیگر شورای شهر لنگرود با بیان اینکه جدیت در انجام کار باید تا پایان و بعد از طرح ساماندهی سدمعبر ادامه و وجود داشته باشد، اظهار کرد: در این کارگروه، ادارات دیگری نیز حضور دارند که همه باید به خوبی به وضعیت خود عمل کنند تا هم ساماندهی دستفروشان انجام شود و هم رفع سدمعبر شود.

ساماندهی دستفروشان بدون حمایت فرمانداری و دادگستری ابتر است

سرپرست شهرداری لنگرود نیز با بیان اینکه یکی از وظایف شهرداری ها در راستای ماده ۵۵ قانون مذکور، رفع سدمعابر عمومی است، اظهار کرد: این معظل صرفا اختصاص به شهر لنگرود ندارد و بدون تردید قبول داریم که این معظل درسال های اخیر گسترده شده و سبب نارضایتی شهروندان و مسؤولین شهرستان شده است. مصطفی طالبی با بیان اینکه مطابق آیین نامه ابلاغی از سوی سازمان شهرداری ها وظیفه ساماندهی تصاویر دستفروش و دوره گرد بر عهده یک کارگروه متشکل از نهاد و اداره است که در بدو آن می بایست ضمن فرهنگ سازی اقدام لازم را به صورت تعاملی بین دستگاه ها در جهت برخورد و ساماندهی این معضل به سرانجام رساند، تصریح کرد: بدون تردید صرفاً اقدام شهرداری با چند نیروی خود هرگز جوابگو و موثر نخواهد بود و بسیار سابق حمایت دستگاه قضایی، نیروهای انتظامی و همکاری کلیه نهادهای موثر و کارگروه مربوطه که در رأس آن با مدیریت فرمانداری می باشد امیدوارم به زودی شاهد ساماندهی و رفع سد معابر عمومی و در نتیجه رضایت شهروندان عزیز را شاهد باشیم. وی خطاب به شهروندان و کسبه لنگرودی گفت: از همه مغازه داران و کسبه دست فروش انتظار می رود همکاری و مساعدت لازم را با این شهرداری و نهادهای مربوطه به عمل آورند که اثر آن به ما و خانواده هایمان و در نتیجه شاهد زیباسازی شهری و سیمای بصری خوب باشد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

[ad_2]
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان