[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ الیاس کوثری شامگاه یکشنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با بیان اینکه بسیج و سپاه پس از انقلاب در راه دفاع از آرمان ها خدمت کرده اند، اظهار کرد: بسیج در حوزه محرومیت زدایی و ساخت مسکن برای محرومان نیز فعال بوده است.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان یکی از شاخصه های بسیج سازندگی را ساخت مسکن محرومان دانست و افزود: در فاز اول و دوم این طرح در مجموع هزار و ۷۰۰ مسکن تحویل داده شد و در این هفته نیز ۴۱ واحد دیگر نیز به دست صاحبان آنها داده می شود.

وی با اشاره به تعمیر و مرمت ۲۱۰ واحد مسکونی، تصریح کرد: در سیل گمیشان ۷۸ واحد مسکونی همراه با وسایل اولیه تحویل نیازمندان شد و در زلزله سی سخت نیز ۹ واحد توسط سپاه گیلان ساخته شد.

سرهنگ کوثری با اشاره به اجرای طرح همگام با کشاورز، بیان کرد: بسیج مهندسان سپاه در این طرح با تشخیص کمبود مواد خاک موجب افزایش ۲۰ درصدی محصولات کشاورزی شدند.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه نیروهای بسیجی در ایام کرونا برای کمک به کادر درمان به بیمارستان ها اعزام شدند، گفت: تسهیل شرایط کفن و دفن فوتی های کرونایی، گندزدایی معابر و اجرای طرح واکسیناسیون کرونا از دیگر اقدامات بسیجیان است.

وی افزود: بسیج و سپاه وظیفه رسمی نظارتی در بازار نداشتند اما تفاهم نامه ای در این باره نوشته و به شهرستان ها اعلام شد نیروی مورد نیاز خود را در این راستا آموزش دهند تا در امر نظارت بر بازار جدی تر فعالیت کنند.

کوثری با اشاره به اجرای سه هزار برنامه مناسبتی هفته بسیج در گیلان، عنوان کرد: نمایش اقتدار، برگزاری ۵۰ یادواره شهدا، برنامه تلویزیونی شکوفه های وصل، افتتاح ۴۱ واحد مسکن، رونمایی از مستند زندگینامه سردار میرزا کوچک از جمله این برنامه ها است.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان تصریح کرد: بیش از دو هزار و ۵۰۰ نیروی بسیجی در فضای مجازی به طور مستقیم فعالیت دارند و مفاهیم مدنظر را تبیین می کنند.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان