[ad_1]

بررسی صلاحیت یوسف نوری در مجلس برای تصدی وزارت آموزش و پرورش/ پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری های اقتصادی (اکو)/ دیدارها و رایزنی ها در آستانه مذاکرات/ واکنش به حکم بازداشت مدیرعامل دیوار و ... از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، رای اعتماد نمایندگان مجلس به یوسف نوری برای تصدی وزارت آموزش و پرورش در صدر اخبار پرمخاطب امروز قرار گرفت.

نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، با ۱۹۴ رای موافق، ۵۷ رای مخالف و ۱۷ رای ممتنع از مجموع ۲۶۸ رای مأخوذه به یوسف نوری گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش اعتماد کردند.

پیش از این رئیس جمهوری، حسین باغ گلی و مسعود فیاضی را به عنوان گزینه های تصدی وزارت آموزش و پرورش به مجلس معرفی کرده بود که آن ها نتوانستند از مجلس رای اعتماد بگیرند. نوری، سومین گزینه رییس جمهوری برای وزارت آموزش و پرورش است که توانست رای اعتماد مجلس را بدست آورد.

یوسف نوری در این جلسه در دفاع از برنامه های خود گفت: از اولین و ضروری ترین اقداماتی که پیگیری خواهم کرد، کارآمدی شورای عالی آموزش و پرورش است. این شورا در خصوص سند ۲۰۳۰ کاملا منفعل عمل کرد و حتی معدودی از اعضای آن با آن سند موافق بودند. بدون هیچ گونه رودربایستی اعلام می کنم که سرکردگان سند آموزشی ۲۰۳۰ جایی در نظام آموزش و پرورش نخواهند داشت.

گزارش کامل ایسنا از بررسی صلاحیت وزیر آموزش و پر ورش در جلسه علنی امروز (یکشنبه) هفتم آذر ماه ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی را می توانید اینجا و دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

رأی اعتماد به "یوسف نوری" به خاطر همراهی با رئیس جمهور بود

کریمی فیروزجائی: اولویت وزیر آموزش و پرورش تامین اعتبار طرح رتبه بندی باشد

تشکر معاون رییس جمهور از نمایندگان مجلس

***

دیدارهای دو جانبه و چند جانبه هیات ایران با نماینده اتحادیه اروپا و دیگرکشورهای عضو گروه ۱+۴ ازدیگر اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

محمدرضا غائبی، سرپرست نمایندگی ایران با اعلام این خبر افزود که تیم مذاکراتی بلند پایه جمهوری اسلامی ایران به ریاست آقای باقری، معاون سیاسی وزارت خارجه که از روز شنبه وارد وین شده است، دیروز ملاقات هایی داشتند و امروز یکشنبه نیز ملاقات های دو جانبه و سه جانبه در سطوح کارشناسی و سطح روسای هیات های چین و روسیه و نیز با هماهنگ کننده اتحادیه اروپا آقای انریکه مورا خواهد داشت. 

وی ادامه داد گفت گوهای اصلی کمیسیون مشترک برجام فردا دوشنبه بعد از ظهر در محل هتل کوبورگ با حضور تمامی هیات های اصلی عضو برجام برگزار خواهد شد.

امروز همچنین نشست مجازی انجمن اندیشه و قلم در آستانه دور جدید مذاکرات وین بر گزار شد و کارشناسان و تحلیلگران ضمن بازخوانی و آسیب شناسی مسیر ۲۰ ساله پرونده هسته ای کشور، به تحلیل موقعیت فعلی این پرونده، سناریوهای مطرح و چشم انداز مذاکرات پیش رو پرداختند.

بیان مواضع نیروهای مسلح کشور در موضوعات مختلف از جمله موجودیت رژیم صهیونیستی ، رابطه ایران با آمریکا، حضور مستشاری ایران در سوریه ، رزمایش های برگزار شده توسط نیروهای نظامی کشور ، عملکرد بسیج و تحولات منطقه از زبان سخنگوی ارشد نیروهای مسلح هم از خبرهای پربازدید بود.

سردار شکارچی در بخشی از این اظهارات خود درباره اینکه آیا می شود با آمریکا کنار آمد؟ گفت: خیر به هیچ عنوان، ملت های مظلومی که امروز توسط طاغوت به اجبار بندگی آمریکا را می کنند، امکانات و منابع زیرزمینی شان همه غارت می شود، حتی حق ندارند از منابع خود استفاده کنند، حق ندارند از امکانات خدادادی خود استفاده کنند.

صبح امروز، پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری های اقتصادی (اکو) با حضور رییس جمهور کشورمان و سران کشورهای عضو آغاز به کار کرد. 

آیت الله سیدابراهیم رئیسی طی سخنانی در این اجلاس اظهار کرد: جمهوری اسلامی آماده است برنامه های آموزشی حوزه نفت و گاز را توسعه دهد و همچنین علاقمند هستیم پروژه های انتقال آب به کشورهای متقاضی از جمله جمهوری اسلامی ایران در دستور کار سازمان اکو قرار گیرد.

رئیس جمهور تاکید کرد: همچنین این آمادگی از سوی جمهوری اسلامی وجود دارد تا به این سازمان کمک کند که در امنیت سایبری و آموزش مجازی جلساتی را برگزار کند.

در همین اجلاس چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه با  استقبال از کریدور اسلام آباد-تهران-استانبول، اظهار کرد : تصمیم راه اندازی مسیر ارتباطی جاده ای و ریلی در قفقاز جنوبی به ویژه کریدور «زنگزور» مایه خرسندی است.

خبرهای دیگر از دیدارهای رئیس جمهور در حاشیه اجلاس اکو را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

مشکلات منطقه باید توسط کشورهای منطقه حل و فصل شود

روابط و مناسبات ایران و پاکستان را با توجه به ظرفیت ها، ناکافی می دانیم

قرارداد گاز با ترکمنستان حتما احیا خواهد شد

بازدید رئیس جمهور از رایزنی فرهنگی ایران در ترکمنستان

رایزنی روسای جمهور ایران و ترکمنستان در عشق آباد

ایرانیان مقیم خارج از کشور شهروند جمهوری اسلامی ایران هستند

***

مجتبی توانگر عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در مطلبی در صفحه توییتر خودبه حکم بازداشت مدعیر عامل دیوار واکنش نشان داد و نوشت: پلت فرم های انتشار و تبادل محتوا یکی از ستون های اصلی⁧‫ اقتصاد دیجیتال‬⁩ است و روشن نبودن چارچوب های حکمرانی این حوزه یک حلقه مفقوده اساسی در تکمیل ⁧‫شبکه ملی اطلاعات‬⁩ است. کاش تا زمان روشن شدن این چارچوب ها دستگاه محترم قضا با مدارای بیشتری نسبت به کارآفرینان این حوزه برخورد نماید.

گزارش تاریخی ایسنا در چهل و سومین سالروز انتشار لیست کارگزاران رژیم پهلوی که در سال ۱۳۵۷ مقادیر قابل توجهی ارز از کشور خارج کردند با عنوان "فرزندان اشرف پهلوی  در صدر خارج کنندگان ارز  از ایران" از خبرهای پرمخاطب بامداد امروز بود.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان