[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی پیش از ظهر چهارشنبه در پنجمین همایش ائمه جمعه استان گیلان به سخنی از حضرت علی (ع) اشاره و اظهار کرد: ایشان فرمودند «با فضیلت ترین مردم کسی است که دورنگر و افق نگر باشد».

نماینده ولی فقیه در استان گیلان تأکید کرد: بر همین اساس انسان ها باید با دیدن افق ها سخن گفته و موضع گیری کنند.

وی در ادامه با اشاره به طرح «هزار ضربه چاقو» رژیم صهیونیستی علیه ملت ایران، گفت: امروز الگوی دنیای مقاومت جمهوری اسلامی ایران است به همین دلیل دشمنان به دنبال ایجاد چالش های در جامعه اسلامی است.

امام جمعه رشت همچنین به برخی مشکلات کشور و استان گیلان اشاره و کاهش بارندگی و کاهش آب سدهای را یکی از مهم ترین چالش های کشور برشمرد و ادامه داد: در سال های گذشته نبود نظارت ها و مدیریت درست سبب شده امروز با مشکلات مختلفی مواجه باشیم که ساماندهی آنها نیازمند زمان است.

آیت الله فلاحتی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در زمینه دو موضوع غفلت و غارت و اینکه دشمنان از غفلت ملت ها برای غارت استفاده می کنند، تأکید کرد: نخبگان باید دشمن شناس بوده و اهداف دشمن را بدانند.

وی همچنین با بیان اینکه پیام های دین باید با استفاده از بهترین شیوه از سوی ائمه جمعه منتقل شود، ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی خدمات بسیاری به مردم ارائه شده و امروز با روی کار آمدن دولتی مردمی باید در همین مسیر حرکت شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به مطالبات به حق مردم، اضافه کرد: ائمه جمعه در بیان مطالبات باید زبان مردم باشند و مسائل را عاقلانه، هوشمندانه بیان کنند.

وی با بیان اینکه ائمه جمعه پدر معنوی جامعه هستند، اظهار کرد: نمازجمعه تریبون جهادی، اعتقادی و مقدس است و ائمه جمعه مطالبات مردم را به اطلاع مسئولان می رسانند.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان