[ad_1]

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت:امروز با تکیه بر تجربه دولت قبلی، تیم مذاکره کننده ما نباید امتیازی به طرف مقابل بدهد تا بازهم شاهد آنچه در گذشته رخ داد نباشیم.

حجت الاسلام و المسلمین احمد سالک در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به ارزیابی خود از روند فعالیت تیم مذاکره کننده ایران در نشست های اخیر اظهار کرد: اولا تفاوتهایی بین تیم مذاکره کننده فعلی با تیم مذاکره کننده دولتهای یازدهم و دوازدهم وجود دارد. تیم مذاکره کننده ایران این بار با ۴۰ نفر از کارشناسان وارد مذاکره شده است که هر کدام در حوزه ای صاحب نظر هستند تا موضوع مذاکرات از ابعاد مختلف مورد بررسی تیم جمهوری اسلامی قرار گیرد و با مشورت و همفکری، کار مذاکره پیش رود.

وی افزود: این رقم ۴۰ نفر پشتوانه خوبی برای تیم مذاکره کننده است تا بتواند به توافقی دقیق و همه جانبه و صحیح دست یابد، به خصوصی اگر این میزان با آنچه در تیم مذاکره کننده دولت های یازدهم و دوازدهم وجود داشت مقایسه شود که شاید ۱۰ تا ۱۵ نفر بیشتر نبودند.

سالک با تاکید بر اینکه رویکرد تیم مذاکره کننده ایران در این دور از مذاکرات قابل تقدیر است، اظهار کرد: در این تیم، مذاکرات با هدف رفع یکپارچه و هم زمان همه تحریم ها پیش می رود. مذاکرات هم بر همین مبنا پیگیری می شوند تا به نتیجه مورد نظر برسند و سپس راستی آزمایی اقدامات طرفین توافق بر اساس سیاستهای اعلامی رهبری معظم انقلاب، انجام گیرد. 

این عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه اروپا در پی رفع تحریم هاست، اظهار کرد: آنان می خواهند تحریم ها را رفع کنند اما در این مسیر به دنبال اقداماتی تدریجی و قطره چکانی هستند نه یک جا. در این شرایط است که تیم مذاکره کننده ایران  باید بایستد و قاطعانه بر رفع کامل همه تحریم ها پافشاری کند.

وی یادآور شد: در دولت های یازدهم و دوازدهم امتیازاتی از سوی ایران به کشورهای طرف توافق داده شد و برخی مسائل نادیده انگاشته شدند اما با تکیه بر آن تجربه، امروز تیم مذاکره کننده نباید امتیازی بدهد تا آنچه در گذشته رخ داد مجددا تکرار نشود.

سالک با تاکید بر اینکه شرایط امروز آمریکا با گذشته متفاوت است، تصریح کرد: امروز شرایط آمریکا با قدیم تفاوت دارد. آقای بایدن در شرایط فعلی ناچار است امتیازاتی بدهد و در برابر ایران عقب نشینی کند؛ چرا که جمهوری اسلامی هم اقتدار منطقه ای دارد و هم در عرصه دیپلماسی صحیح عمل کرده است.

عضو جامعه روحانیت مبارز در پایان با بیان اینکه تیم مذاکره کننده ایران با اقتدار و عزت وارد مذاکرات شدند، اظهار کرد: آمریکا امروز در موضع ضعف است. آنقدر که من اطلاع یافتم پیشرفت های خوبی هم در چارچوب مذاکرات به دست آمده است و احتمال دارد بعد از تعطیلات کریسمس، ادامه این مسیر نیز پیگیری شود.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان