[ad_1]

محمد دادرس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین الگوهای نقش های هواشناسی، اظهار کرد: بررسی الگوها نشان دهنده نفوذ تدریجی جریانات جنوبی و فعالیت تناوبی آن تا اواخر هفته در منطقه است.

وی افزود: در این مدت وزش باد گرم برای امروز (چهارشنبه) و به ویژه پنجشنبه در برخی مناطق بخصوص ارتفاعات و دامنه ها شدید تا خیلی شدید پیش بینی شده است.

مدیر کل هواشناسی گیلان اضافه کرد: برای روزهای پنجشنبه و جمعه در بعضی نقاط به سبب شکل گیری ناپایداری، بارش باران دور از انتظار نیست.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برای امروز آسمان استان گیلان صاف تا نیمه ابری در برخی مناطق همراه با مه صبحگاهی، گاهی افزایش ابر و وزش باد گرم پیش بینی شده است، گفت: سرعت وزش باد در برخی مناطق به خصوص ارتفاعات و دامنه های شدید یا خیلی شدید پیش بینی شده است.

دادرس با بیان اینکه اداره کل هواشناسی گیلان با توجه به شرایط هشدار سطح نارنجی برای کل استان به ویژه بخش کشاورزی صادر کرده است، افزود: در این مدت دمای هوای گیلان نیز ۸ تا ۱۲ درجه افزایش می یابد.

وی ادامه داد: آسیب به سازه های موقت و سست، گلخانه ها، تابلوهای تبلیغاتی و بنرها، سقوط اجسام از ارتفاع، شکستن درختان، وقوع آتش سوزی و گسترش در سطح جنگل ها و مراتع دور از انتظار نیست.

مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به هشدار به باغداران و گلخانه داران و مرغداری ها، گفت: صاحبان این واحدها با توجه به شرایط هوایی باید تمهیدات لازم برای جلوگیری از آسیب و خسارت و محصولات خود را پیش بینی کنند.

وی با بیان اینکه در سطح دریا نیز هشدار سطح زرد صادر شده است، افزود: ارتفاع موج برای امروز و فردا در مناطق نزدیک به ساحل حداکثر یک متر و در مناطق دور از ساحل نیز به بیش از دو و نیم متر می رسد.

دادرس با اشاره به اینکه احتمال آسیب به قفس ها و تورهای صیادی وجود دارد، اظهار کرد: باید در این مدت از تردد قایق های سبک و تفریحی جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر آسمان شهر رشت مرکز گیلان نیز صاف تا نیمه ابری همراه با مه صبحگاهی، گاهی افزایش ابر وزش باد جنوبی پیش بینی شده است، گفت: دمای این شهر برای امروز بین ۱۰ تا ۲۰ درجه سلسیوس در نوسان است.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان