[ad_1]

نماینده مردم خاش در مجلس گفت: حدود ۲۰ درصد مدارس سیستان و بلوچستان بعد از گذشت ۷۵ روز از آغاز سال تحصیلی تعطیل بوده و بسیاری از مدارس در این مناطق با جمعیت ۶۰ نفر با یک معلم اداره می شوند.

به گزارش ایسنا، اسماعیل حسین زهی در جلسه علنی امروز(چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی خطاب به وزیر اموزش و پرورش گفت: با کمبود شدید نیرو به ویژه در مناطق محروم و روستایی مواجه هستیم. به طوری که حدود ۲۰ درصد مدارس استان بعد از گذشت ۷۵ روز از آغاز سال تحصیلی تعطیل هستند و بسیاری از مدارس در این مناطق با جمعیت ۶۰ نفر با یک معلم هستند. پرچمدار معلمان ضمن خدمت، استان سیستان و بلوچستان با ۵ هزار نیرو است که امیدواریم وزارت آموزش و پرورش در تبدیل وضعیت آنها، حقوق و دستمزدها و همچنین رتبه بندی معلمان اقدام لازم را صورت دهد.

نماینده مردم خاش در مجلس گفت: در خصوص اهمال و ترک فعل در اجرای کامل آیین نامه ساماندهی مبادله در بازارهای غیر رسمی مرزی مرسوم به کولبری مصوب ۱۳۹۶ هیات وزیران در مرز میرجاوه اقدام کند. علت عدم نظارت بر علمکرد بانک مرکزی در اجرای مصوب دی ماه ۱۳۹۸ هیات وزیران در خصوص پیاده سازی تعیین منشا ارز خارجی بدون انتقال ارز داخلی در سامانه به منظور برقراری تسهیلات دولت برای کولبران و پیله وران چیست؟

حسین زهی در تذکری خطاب به وزیر امور خارجه ادامه داد: تعلل در دیپلماسی فعال پاکستان در رفع مسائل و مشکلات تجار در گذرگاه های مرزی میرجاوه برای افزایش ارز آوری تجار در شرایط تحریم چیست؟

وی در پایان خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: علت تعلل این وزارتخانه در انجام مسئولیت مبنی بر ایجاد اشتغال پایدار و زودبازده در مناطق محروم برای ساماندهی و جایگزینی فعالیت های مرسوم به کولبری چیست؟

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان