[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی جمالی نژاد ظهر چهارشنبه در نشست مشترک اعضای کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس در چابکسر، اظهار کرد: برای نخستین بار در کشور قرارگاهی در سه بخش ساماندهی لجستیک، نوسازی ناوگان و پسماند راه اندازی شده است.

وی با اشاره به دغدغه های مردم و مسئولان در این بخش، گفت: این قرارگاه قادر است بسیاری از نگرانی ها و مشکلات موجود در این بخش ها را برطرف کند.

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با اشاره به اینکه پسماند یکی از معضلاتی است که طی چند دهه گذشته وجود داشته است، افزود: این معضل در استان های شمالی به ویژه استان گیلان بیشتر از سایر مناطق نمود یافته است.

وی به اعتبار محدود دولت اشاره و با بیان اینکه اتفاقات خوبی در دولت و مجلس در حال شکل گیری است، اضافه کرد: در آستانه تحویل لایحه بودجه به مجلس هستیم و تمام تلاش ما این است توزیع عادلانه به همراه دستگاه ها داشته باشیم.

جمالی نژاد با اشاره به مشکلات شهرداری ها به ویژه در بخش ناوگان حمل و نقل، گفت: تلاش می شود تا اعتبارات مناسبی برای توسعه ناوگان حمل و نقل در طرح جامع پسماند مد نظر قرار گیرد.

نبود یک متولی مشخص در سطح روستاها

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس نیز در این نشست گفت: بی تردید حضور نمایندگان در استان ها و اعزام به شهرستان ها می تواند علاوه بر آشنا شدن با مشکلات مردم، نگاه آنها به قانون گذاری را روشن تر کند.

محمد صالح جوکار با اشاره به کسری بودجه دولت، افزود: دولت ۴۵۰ میلیارد تومان برآورد کسری دارد که باید از طریق فروش اوراق قرضه تأمین کند.

وی با بیان اینکه مجلس به دنبال این است تا امور آموزش، درمان، خدمات رسانی به ویژه در حوزه آب و برق یک در مدیریت شهری قرار گیرد، اضافه کرد: در واقع مدیری باشد که پاسخگو باشد.

جوکار با اشاره به نبود یک متولی در سطح روستاها، تصریح کرد: دهیاران دارای ساختار، تشکیلات و وظایف مشخصی نیستند باید این حوزه اصلاح و ساماندهی شود.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس بیان کرد: مصمم هستیم در مجلس برابر اصل ۸۵ در این زمینه ملی تر عمل کنیم.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان