[ad_1]

نماینده سابق مجلس گفت: غربی ها باید یک بار برای همیشه تکلیف خود را مشخص کنند و بگویند که می خواهند به برجام بازگردند یا نه ؛ چرا که مذاکره برای مذاکره بی معنا است و آمریکا اگر می خواهد به برجام بازگردد دیگر این همه ماجرا ندارد.

یحیی کمالی پور در گفت وگو با ایسنا، در ارزیابی از دور اول مذاکرات اظهار کرد: آنچه که امروز باعث شده مذاکرات به نتیجه نرسد زیاده خواهی غربی ها و یکجانبه گرایی آمریکا بوده است. نظام جمهوری اسلامی در راستای اهداف خود جهت تامین منافع ملی راهی جز این ندارد که اگر مذاکرات را ادامه می دهد عزت مندانه عمل کند و از موضع اقتدار وارد گفت وگو شود.

وی افزود: مردم ما سال ها طعم تحریم را چشیدند و مدت ها صبر کردند و مقاومت داشتند پس امروز اگر کوتاه بیاییم، همه آن مقاومت بی اثر می شود و این ضرر بیشتری برای کشور خواهد داشت.

این نماینده سابق مجلس با اشاره به اینکه ما به هر قیمتی نباید به توافق برسیم، تصریح کرد: نگرش مذاکره کننده های ما هم باید پیش از حرکت به محل مذاکرات جمع بندی شود تا تیم مذاکره کننده ما با نفرات کمتری حضور یابند چرا که به این شکل گفت وگوها منسجم تر و نتایج دقیقتر خواهد بود.

کمالی پور تاکید کرد: با این روندی که غربی ها پی گرفته اند که با روح و ذات مذاکره منافات دارند و رغبتی به آن نشان نمی دهند، نتیجه ای حاصل نخواهد شد.

وی افزود: وقتی آمریکا همزمان با مذاکرات به تحریم ها ادامه می دهد و کار خودش را می کند  این نقض غرض است و با این شرایط مذاکرات به جایی نمی رسد. اروپایی ها هم هرگز صادق نبوده اند و سربازی آمریکا را کرده اند. هروقت آمریکا موافقت کرده آنها مخالفت کردند و هر وقت اروپایی ها موافقت کردند آمریکا مخالف بوده است.

نماینده سابق مجلس یادآور شد: غربی ها یک بار برای همیشه باید تکلیف خود را مشخص کنند و بگویند که می خواهند به برجام بازگردند یا نه. مذاکره برای مذاکره معنا ندارد. آمریکا اگر می خواد به برجام برگردد دیگر این همه ماجرا ندارد.

کمالی پور تصریح کرد: ایران هم در صورت برگشت طرفین به توافق برجام قطعاً همکاری می کند والا مذاکره پشت مذاکره یا مذاکره برای موضوعات جدید خلاف سیاست جمهوری اسلامی است و به جایی نمی رسد.

وی در پایان گفت: اگر غربی ها نپذیرند که به برجام بازگردند ما راه خود را از مذاکره جدا کنیم و نگاه به غرب را کنار بگذاریم و منتظر توافق نمانیم. بر توان داخلی تکیه کنیم و به بی اثرسازی تحریم ها توجه بیشتری داشته باشیم.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان