[ad_1]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، علی نوری، دبیر ستاد بودجه ۱۴۰۱ درباره کاهش منابع حاصل از مولد سازی در بودجه سال آینده، افزود: یکی از ویژگی های بودجه ۱۴۰۱, واقعی کردن درآمدهاست، زیرا نمی توان بودجه را متصل به درآمدهای غیر واقعی بست.

وی اضافه کرد: در بودجه سال جاری، ۴۵ هزار میلیارد تومان درآمد از فروش اموال و دارایی های دولت پیش بینی شده بود که با بررسی عملکرد دولت و فرصتی که تا پایان سال وجود دارد، تنها ۵ هزار میلیارد تومان از آن محقق خواهد شد.

نوری گفت: برای اینکه بودجه سال آینده کشور با کسری مواجه نشود باید آمار را واقعی تر پیش بینی کرد ضمن اینکه دولت درآمد حاصل از فروش اموال و دارایی های خود را در بودجه ۱۴۰۱ به ۲۶ هزار میلیارد تومان کاهش داد که امیدواریم این درآمدها در سال آینده تحقق پیدا کند و دولت را با مشکل کسری بودجه مواجه نکند.

دبیر ستاد بودجه ۱۴۰۱ افزود: با ایجاد سازوکارهای جدید، قرار است بخشی از درآمدها به استان ها واگذار شود و هر استانی از محل فروش اموال و دارایی های مازادش، منتفع شود که طرح های تشویقی هم در راستای رسیدن به اهداف وجود خواهد داشت.

وی افزود: دستگاه های اجرای اگر مطمئن باشند که درآمد حاصل از فروش اموال دولتی هر استان در همان جا صرف خواهد شد انگیزه بیشتری پیدا می کنند ضمن اینکه با سازوکار جدید، تمهیدات لازم در تبصره های بودجه سال ۱۴۰۱ اندیشیده شده است.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان