[ad_1]

یک فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان این که همه باید کمک کنند تا برجام به جای اول خود بازگردد، گفت: از تیم مذاکره کننده مچ گیری نشود که در گذشته چه مواضعی داشتند.

غلامرضا ظریفیان در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به پیوند جدی و اساسی برجام با اقتصاد کشور اظهار کرد: خط قرمز تیم مذاکره کننده ما برگشت آمریکا و 1+4 به برجام است. اگرچه آنها در گذشته منتقد برجام بودند، اما اکنون با واقعیت روبه رو و متوجه شدند که تحریم ها چه آثار منفی برای کشور دارد.

وی تاکید کرد: برجام یک مساله جناحی نبوده، بلکه یک مساله کاملا ملی است و برای این که به ثمر بنشیند همه جریان های کشور با وجود همه اختلافات باید به میدان بیاید و کمک کند تا در کشور فضای مناسب و خوبی برای تیم مذاکره کننده در وین تشکیل شود و آنها هم واقع بینانه و عاقلانه و براساس منافع ملی عمل کرده تا برجام به نتیجه برسد و شاهد کاهش مشکلات اقتصادی باشیم.

این فعال سیاسی در ادامه خاطرنشان کرد: نباید از تیم مذاکره کننده مچ گیری شود که در گذشته چه مواضعی داشتند. اکنون همه باید کمک کنند تا برجام به جای اول خود بازگردد و در این بین نقش افکار عمومی در دفاع از تیم مذاکره کننده مهم است. به هرحال مسیر طولانی و با فرود و فرازی در پیش است، اما احیای برجام می تواند تا حدودی به بهبود اوضاع بینجامد و فضای روانی ایجاد شده هم می تواند موقت به اقتصاد کشور تاثیر مثبتی بگذارد. البته برجام هم قرار نیست همه مشکلات کشور را حل کند اما فضای بهتری برای تولید، صادرات، سرمایه گذاری خارجی، فروش نفت، تسهیل ارتباطات مالی و تجاری و ساماندهی وضعیت اقتصادی ایجاد می کند.

ظریفیان در پایان درباره روند مذاکرات و نتیجه آن اظهار کرد: در مذاکرات حتما فراز و فرود خواهیم داشت، اما هم نظام بین الملل و هم کشور ما به این توافق نیاز دارد، بنابراین این دو عامل موجب می شود که مذاکرات به سمت توافق برود. من معتقدم امکان توافق بین 50 تا 60 درصد است، البته همیشه در مذاکرات بین المللی باید درصدی برای شکست در نظر گرفت.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان