[ad_1]

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: آمریکا نه گوش به حرف اروپایی ها می دهد، نه به حرف ایران توجه می کند و نه حرف چین و روسیه را قبول دارد و قلدری می کند و تا زمانی که شرایط این باشد جمهوری اسلامی هم به مقاومت ادامه می دهد.

حجت الاسلام و المسلمین سیدرضا اکرمی در گفت وگو با ایسنا، در ارزیابی از دور جدید مذاکرات میان ایران و کشورهای ۴+۱ اظهار کرد: ما در طول تاریخ جمهوری اسلامی همیشه در حال جنگ با قدرت های بزرگ بوده ایم. هم جنگ نظامی داشته ایم، هم جنگ فرهنگی و هم جنگ اقتصادی.

وی افزود: امروز هم به نوعی برای ایستادگی بر حقوق خودمان باید در مذاکرات به نوعی دیگر در برابر قدرت های بزرگ ایستادگی کنیم.

عضو جامعه روحانیت مبارز یادآور شد: جمهوری اسلامی حرفش روشن است و بدعهدی نکرده است. گفته است که دنبال سلاح اتمی نیست و آن را حرام می داند، اما در عین حال بر حفظ حق غنی سازی تاکید دارد و از آن کناره نمی گیرد.

اکرمی ادامه داد: از آن سو هم آمریکا نه گوش به حرف اروپایی ها می دهد، نه به حرف ایران گوش می کند و نه حرف چین و روسیه را قبول دارد. بر مواضع ناحق خود ایستاده است و قلدری می کند.

وی با بیان اینکه تا زمانی که شرایط چنین باشد جمهوری اسلامی به مقاومت ادامه می دهد، تصریح کرد: ما توافقی به اسم برجام داریم و بر بازگشت به آن تاکید کرده ایم، این آمریکاست که نمی خواهد کاری که ترامپ انجام داد و از توافق خارج شد، را جبران کند. در مذاکرات هم باید ببینیم که آمریکا چه می کند و از حرف ناحق خود عقب نشینی می کند یا خیر.

نماینده سابق مجلس با تاکید براینکه صورت مسئله مذاکرات برای همه طرفین روشن است، افزود: آمریکا بنا ندارد به برجام خارج برگردد مگر اینکه برخی شرایطی که مطرح می کند از سوی ایران پذیرفته شود و روشن است که ایران نیز چنین نخواهد کرد.

اکرمی در پایان گفت: در این شرایط تا زمانی که لغو تحریم های همه جانبه مورد نظر ایران محقق نشود، از این مذاکرات نتیجه روشنی به دست نخواهد آمد.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان