[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رضا رمضانی صبح پنجشنبه در همایش «بازخوانی استکبارستیزی روحانیت و مقاومت اسلامی نهضت میرزا کوچک خان جنگلی» در قم با بیان اینکه از ویژگی های میرزا کوچک خان این بود که درک دینی عمیقی داشت گفت: ایشان حدود ۲۳ سال تحصیل دینی داشت و دارای فهم دینی بود و یک عالم به زمان بود اصلاحات برای میرزا کوچک خان بسیار مهم بود و با تجزیه طلبی و بورژوازی ملی به شدت مبارزه می کرد از دیگر ویژگی های وی دشمن شناسی و داشتن بصیرت بود.

وی افزود: میرزا تا آخرین لحظه روحیه جهادی و دشمن ستیزی داشت و مصداق بارز آیه شریفه اشدا علی الکفار و رحماء بی نهم بود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) به مقوله مقاومت و ایستادگی اشاره کرد و گفت: اگر ما از زاویه دین به مقاومت نگاه کنیم می بینیم مقاومت در دین یعنی عدم اشغال، اشغالگری و سلطه گری یعنی اصلاح طلبی و مقابله با خودکامی که دارای دلیل عقل عقلی و نقلی است.

وی افزود: اگر مقاومت دینی و معیارهای آن در ممالک اسلامی مورد توجه قرار می گرفت گرفتاری های امروز مسلمانان وجود نداشت چراکه هر جا که مقاومت بود عزت برای مسلمانان بود و اگر مقاومت تعطیل شد مسلمانان منحط شدند.

آیت الله رمضانی در بخش دیگر صحبت های خود به محورهای مقاومت میرزاکوچک خان پرداخت و تصریح کرد: می بایست میرزا را از غربت در آورد میرزا صادقانه زیست و شهید شد هرچه می گفت اسلامی بود و نهضت وی در جهت برپایی حکومت اسلامی بود و برخلاف ادعاهای برخی به دنبال تجزیه ایران نبود.

وی همچنین فریب خوردن برخی از اصحاب میرزا بی توجهی و کوتاهی برخی از خواص به اهداف نهضت میرزا و نفوذی هایی که به وی وارد شدند را از عوامل شکست نهضت میرزا برشمرد.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان