[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، عباس صابر شامگاه سه شنبه در گفتگو با بخش خبری شبکه باران با اشاره به وزش شدید باد طی دو روز گذشته در استان گیلان، اظهار کرد: خسارت فراوانی بر اثر وزش باد در استان گزارش شده است.

وی با بیان اینکه مناطق غربی، مرکزی و بخشی از شرق استان متأثر از وزش باد بوده اند، گفت: بیشتر خسارت های ناشی از وزش باد در مناطق غربی استان گیلان گزارش شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان با اشاره به اینکه آستارا، تالش، رضوانشهر، ماسال وسعت تخریب وزش باد بیشتر از سایر مناطق بوده است، افزود: بیش از ۵۰ هکتار از جنگل های استان گیلان بر اثر وزش باد و وقوع حریق دچار آتش سوزی شدند.

وی ادامه داد: آتش سوزی ها به کمک نیروهای مردمی، جمعیت هلال احمر، منابع طبیعی و محیط زیست و بسیج اطفا و مهار شده است، تصریح کرد: در حال حاضر تنها لکه های کوچکی از آتش سوزی در شهرستان های سیاهکل و لاهیجان وجود دارد که تلاش ها برای مهار و خاموشی آنها ادامه دارد.

صابر در ادامه با اشاره به خسارت به منازل مسکونی، زیرساخت های خدماتی همانند برق و مخابرات به ویژه در شهرستان ماسال و تالش، اضافه کرد: در شهرستان تالش یک مرد ۶۰ ساله بر اثر تخریب دیوار مدرسه ای جان خود را از دست داد.

وی افزود: میزان خسارت ها بعد از فروکش کردن باد و عادی شدن شرایط برآورد خواهد شد.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان